آیا دوچرخه سواری برای زانو درد خوب است؟

دوچرخه سواری یک ورزش کم تاثیر و کم خطر است با این حال درد زانو از مسائل رایج میان دوچرخه سواران است. اغلب دوچرخه سواران در این مسئله نگرانی هایی دارند و گاهی احساس می کنند که دوچرخه سواری برای زانو آنها خطرناک است. این فکر صحیح نیست و شما تنها به تجهیزات درست و روش های صحیح برای دوچرخه سواری نیاز دارید تا به این نتیجه برسید که دوچرخه سواری برای  زانوهای شما خوب است.

مطالعه بیشتر : چگونه ارتفاع زین منجر به درد زانو می شود؟

مقاومت و قدرت پاها

پدال زدن مداوم  هنگام دوچرخه سواری بدون قدرت کاقی پاهای شما می تواند منجر به درد زانو و فشار به آن شود. اگر دوچرخه سواری تنها ورزشی است که انجام می دهید احتمالا پاهای شما از تعادل خارج است و این عدم تعادل بر زانو ها تاثیر می گذارد. پس باید در کنار دوچرخه سواری به انجام  ورزش های قدرتی برای تقویت عضلات پای خود بپردازید.

حتما بخوانید:   رونمایی از Scultura، سبک ترین دوچرخه جهان با بدنه ۶۹۰ گرمی

تمرینات زیادی وجود دارد تا با انجام آن بتوانید پاهای خود را قدرتمند کنید. حرکاتی مثل پرس پا ، ددلیفت و اسکات از تمریناتی است که بر افزایش قدرت  عضلات پای شما تاثیر فراوانی دارد.

گرم کردن بدن

گرم کردن بدن قبل از هر ورزشی از نکات حیاتی و مهم است و برای دوچرخه سواری هم تفاوت نمی کند، حتی اگر شما دوچرخه سواری را به عنوان یک تفریح در نظر بگیرید باز هم یک ورزش است . برای ساعاتی پدال زدن نیاز به گرم کردن بدن خود دارید.

گاهی اوقات از دوچرخه سواری نیز به عنوان تمرینی برای گرم کردن بدن استفاده می شود به شکلی که با سرعت کمتر شروع به پدال زدن کنید و به تدریج سرعت خود را افزاش دهید.

اهمیت تجهیزات مناسب

داشتن یک دوچرخه مناسب و متناسب و آماده به طور جدی در جلوگیری از زانو درد شما بسیار موثر  است. برای مثال اگر صندلی زیاد بالا یا پایین باشد می تواند در خم شدن بیش از اندازه زانو ها و فشار به آن تاثیر دارد.

حتما بخوانید:   دوچرخه سواران حرفه ای چگونه وزن کم میکنند؟

صندلی برای اینکه در اندازه متناسب باشد باید هنگامی که پا بالا می آید زاویه ۴۵ درجه داشته باشد. پای خود  را باید به درستی بر روی پدال قرار گیرد و زیاد به فریم نزدیک و یا دور نباشد.انتخاب کفش مناسب که به پا و پنجه های شما فشار وارد نکند نیز برای جلوگیری از درد زانو در دوچرخه سواری تاثیر زیادی دارد.

مطالعه بیشتر : دوچرخه مناسب برای افراد قد بلند

 دوچرخه جایگزین

گاهی اوقات، لباس ، آسیب های گذشته ، وزن و سن شما در مسئله زانو درد نقش دارند ، هرچند که شما  اقدامات احتیاطی را نیز در نظر گرفته باشید. اگر شما عاضق دوچرخه سواری هستید و دوست ندارید ورزش دیگری را با وجود این مشکلات برای خود جایگزین کنید، می توانید از انواع دیگر دوچرخه استفاده کنید. برای مثال می توانید از دوچرخه های ثابت خوابیده که فشار کمتری به پای شما وارد می کند برای ادامه دادن به ورزش خود استفاده کنید.

حتما بخوانید:   کدام عضلات هنگام دوچرخه سواری به کار گرفته می شوند؟

مطالعه بیشتر : چگونه یک دوچرخه سوار حرفه ای باشیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *