آیا قایقرانی و دوچرخه سواری برای تمرینات کاردیو (قلبی-عروقی) مناسب هستند؟

تمرین قلبی-عروقی(کاردیو) یا تمرینات هوازی با وجود یکسان بودن و با توجه به تفاوت های اندک مابین خود ، به طور کلی سلامت قلبی و تعادل شما را بهبود می بخشد و کمک می کند که وزنتان را راحت تر کنترل کنید.هر تمرینی که گروه بزرگی از ماهیچه ها را به مدت 10 دقیقه همزمان بطور مداوم به کار گیرد به گونه ای که تنفس و ضربان قلب شما بالا برود،یک تمرین قلبی-عروقی (کاردیو) محسوب می شود.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری می تواند در محیط بسته و بر روی دوچرخه ی ثابت انجام شود ویا در بیرون از خانه،شما از عضله های عقب ران،عضله های سرینی و ساق پا برای پدال زدن کمک می گیرید. در کراس چرخ مفصل در مورد عضله هایی که در دوچرخه سواری به کار گرفته می شوند توضیح داده ایم. برخلاف دویدن، دوچرخه سواری فشار کمتری بر روی مفاصل وارد می آورد و این می تواند یک ویژگی مخصوص باشد برای کسانیکه از درد مفاصل رنج می برند و یا اضافه وزن دارند.

حتما بخوانید:   عزم راسخ کریس فروم برای قهرمانی در اسپانیا

قایق رانی

قایق رانی، پشت، بازوها و عضله های سرینی را درگیر می کند. حرکات قایق رانی را می توانید با دستگاه هایی که در باشگاهcrosscycle cardio این حرکات را در اختیار شما قرار می گذارند،انجام دهید و برایتان آسان تر از این خواهد بود که به دریاچه بروید و قایق رانی کنید.قایق رانی هم مانند دوچرخه سواری فشار کمتری بر مفاصل وارد می آورد.

چند نکته :

شما می توانید با حداقل 150 دقیقه ورزش دوچرخه سواری یا قایق رانی در هفته،تمرینی قلبی-عروقی(کاردیو) داشته باشید ولی همچنین می توانید با 75 دقیقه تمرین بسیار شدید که شما را به نفس نفس زدن می اندازد،وضعیت جسمانی خودتان را به درجه ای بالا تر برسانید.

هم دوچرخه سواری و هم قایق رانی در محیط بسته می توانند انجام شوند. می توانید با آنها جدی و یا به عنوان تفریح تمرین کنید واین را بدانید که بهترین ورزش قلبی-عروقی برای شما آنی است که از انجام آن به مدت طولانی لذت بیشتری می برید.

حتما بخوانید:   چه تفاوتی بین دوچرخه ی کوهستانی و دانهیل وجود دارد؟

اگر این پست برایتان مفید بوده است آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *