اجزای دوچرخه دانهیل

فریم

 مانند هر دوچرخه ی دیگری طول عمر و کیفیت دوچرخه دانهیل هم به فریم آن وابسته است. مخصوصا در مسابقات که باید سرعت خالص را آرا بگذارد. اخیرا برخی از دوچرخه های دانهیل را با فریم کربنی ساخته اند ، اما اکثر دوچرخه های دانهیل به شکل سنتی با فریم آلومینیومی ساخته می شوند.

مزیت اصلی فریم کربنی ،سبکی و سختی آن است که البته بر قیمت آن می افزاید. البته فریم های آلومینیومی هنوز هم طرفداران و کیفیت و دوام خود را دارند و بسیار مناسب هستند.

نکته دیگر این است که از نظر هندسی هم باید به دنبال فریمی باشید که سرعت بالاییی را برای شما در سرازیری های کوهستانی به همراه داشته باشد. در غیر اینصورت در مسیرهای طولانی و معمولی این دوچرخه کارایی زیادی برای شما نخواهد داشت.

زاویه مثلث بالایی باید بین ۶۲ تا ۶۴ درجه باشد و براکت پایینی ۳۵۰ میلیمتری باشد. اگر شما قبلا دوچرخه تریال را امتحان کرده اید، این دوچرخه به نظرتان کوتاه تر و طولانی تر خواهد آمد.

حتما بخوانید:  عکس العمل مناسب در تصادفات دوچرخه سواران

کمک فنر

دوچرخه های کوهستان دانهیل در جلو و عقب دارای کمک فنر است. که به طور معمول ۲۰۰ میلیمتری هستند. کمک فنر ها در دوچرخه های دانهیل از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل تنظیم آن هم بسیار مهم است . اگر کمک فنر ها سخت باشند مانند این است که شما سوار واگن برقی شده اید و در صورتی هم که زیاد از حد نرم باشد ضربه و آسیب بیشتری به شما وارد خواهد شد.

دوشاخ در اکثر دوچرخه های دانهیل به شکل دوبل و محکم تر ساخته می شود تا عملکرد بهتری را برای سوار خود داشته باشند و محکم تر و سخت تر هستند.

چرخ

 اکثر دوچرخه های دانهیل با چرخ های سایز ۲۶ اینچی هستند که جدیدا استفاده از این چرخ ها در این دوچرخه ها کمتر شده است. و دو سالی می شود که در مسابقات برنده ای نداشته است.

چرخ های کربنی نیز در دسترس هستند ، اما ترکیب استحکام بالا و سبکی این چرخ ها به معنی قیمت بالای این چرخ هاست. به هر صورت چرخ های آلومینیومی با کمترین هزینه در بازار موجود است و با اهداف دوچرخه سواران سازگار است.

حتما بخوانید:  MERIDA ONE SIXTY 7000

لاستیک های دانهیل چون تمایل به تماس بیشتر دارند ، پهن تر هستند و از لاستیک ها تریال تهاجمی تر هستند. لاستیک های مختلف از مواد مختلف تشکیل شده اند، برخی محکم ترند و برخی نرم تر و پر سرعت تر.