اشتباهات رایج در دوچرخه سواری (۲)

از دیگر اشتباهاتی که همه ما ممکن است هنگام دوچرخه سواری مرتکب شویم ، علاوه بر آنچه که در مطالب قبلی گفتیم ،به موارد زیر نیز  می توان اشاره کرد:

پایتان را به پدال دوچرخه متصل نمی‌کنید

این یک ایده‌ی تهدیدآمیز برای بسیاری از دوچرخه سواران مبتدی است. درست است، هیچکس دوست ندارد در حالیکه به دوچرخه‌اش وصل شده است سقوط کند؛ اما برای اغلب افراد، ترسناک‌ترین قسمت، مربوط به ذهنشان می‌شود.

 این یک تصور غیر عادی است که ببینید کنترل کامل بر پاهایتان ندارید یا نمی‌توانید در صورت نیاز از آنها استفاده کنید. اما بسیاری از افراد حتی قبل از آنکه آن را امتحان کنند، نگران این مساله هستند. هنگامیکه از آن آویزان شوید، می‌توانید به سرعت کسی که روی پدال معمولی سواری می‌کند، واکنش نشان دهید.

اجتناب از این تکنیک، واقعا تمرین شما را مشکل می‌کند. زیرا اتصال پاهای شما به دوچرخه به شما این امکان را می‌دهد که پدال‌ها را بالا بکشید (در مقایسه با زمانیکه فقط آنها را به پایین فشار می‌دهید). این کار، رکاب زدن شما را کارامدتر می‌کند و قدرت کلی شما را افزایش می‌دهد.

 راه حل

تا زمانیکه اینکار برای شما تقریبا غریزی شد، تمرین کنید. اگر بطور منظم با دوچرخه ثابت تمرین می‌کنید، ببینید که آیا کلاس شما پدال‌های قفل شو و کفش مخصوص دارد یا نه.

حتما بخوانید:   استفاده از کفش های دوچرخه کوهستان به جای کفش های دوچرخه جاده

بسیاری از کلاس‌ها در حال حاضر فقط از این پدال‌ها استفاده می‌کنند و کفش‌های مخصوص را بطور رایگان به افراد اجاره می‌دهند.

برای جدا کردن کفشتان، پاشنه‌ی پایتان را در یک حرکت سریع و قوی، بشدت به سمت بیرون بکشید. بعد از اینکه انجام این کار در کلاس برایتان راحت شد، به محیط باز بروید.

این کار را روی چمن انجام دهید تا اگر افتادید روی سطح نرم‌تری باشید. سپس به سراغ یک پارکینگ کوچک بروید و سرانجام در خیابان دوچرخه سواری کنید.

شما به نحو نادرستی دسته‌های دوچرخه را می‌گیرید

برای افراد مبتدی بسیار متداول است که با بازوهای کشیده و هنگامیکه برای اولین بار شروع به دوچرخه سواری می‌کنند، دسته‌های دوچرخه را اشتباه در دست بگیرند. این یک اشتباه بزرگ است زیرا نداشتن کمی خم در آرنج، بازوهای شما را خسته می‌کند، به مچ‌هایتان آسیب می‌رساند و مانور دادن با دوچرخه و جذب تکان‌های غیر منتظره در جاده را سخت‌تر می‌کند.

راه حل

 مبتدی: به آرامی‌دستهایتان را روی hood دسته‌های دوچرخه، که قسمت بالایی دسته‌های دوچرخه است، و درست در کنار ترمز قرار دارد قرار دهید. انگشتان باید بطور آزادانه به دور ترمزها پیچیده شده باشند، بطوریکه در تمامی اوقات به آنها دسترسی داشته باشید.

حتما بخوانید:   وارن بارگیل فاتح مرحله سیزدهم مسابقات دوچرخه سواری توردوفرانس

متوسط: دست‌هایتان را روی قسمت صاف دسته‌های دوچرخه (قسمتی که به شما نزدیکتر است) قرار دهید و انگشت شست‌تان را دور میله بپیچید. به یاد داشته باشید: مگر اینکه دوچرخه‌ی شما دارای ترمز خطی باشد (دوچرخه‌های مبتدی معمولا آن را ندارند)، ترمزها کمی دورتر قرار دارند.

پیشرفته: موقعیت ایده آل دوچرخه سواری هنگامی است که شما در drops یا پایین‌ترین بخش دسته‌های دوچرخه که به سمت بیرون خم می‌شوند، سواری کنید، در حالیکه دست‌هایتان مستقیما پشت اهرم‌های ترمز قرار دارند.

این به شما امکان می‌دهد که مرکز ثقلتان را پایین بیاورید و شما را استوارتر می‌کند. همچنین به شما قدرت نفوذ بیشتری روی ترمزها می‌دهد و شما را آیرودینامیک‌تر می‌کند (یعنی شما سریع‌تر دوچرخه سواری خواهید کرد).

مطالب مرتبط : نکاتی برای دوچرخه سواری حرفه ای

فراموش می‌کنید به بدنتان سوخت برسانید

 هنگامیکه ورزشکاران هر رشته‌ای بیشتر از یک ساعت تمرین می‌کنند، باید کالری مصرف کنند. قانون کلی برای دوچرخه سواری، مصرف ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در ساعت است، که به مقدار انرژی مصرفی شما بستگی دارد. (اگر سخت‌تر تمرین می‌کنید، به کالری بیشتری نیاز دارید)

حتما بخوانید:   چگونه یک دوچرخه سوار حرفه ای باشیم

 هر زمانیکه بیرون می‌روید، یک میان وعده همراه خودتان ببرید. آدامس‌های انرژی‌زا عالی هستند، اما اگر معده‌تان را ناراحت می‌کنند، می‌توانید از پروتئین بارهایی که براحتی قابل حمل هستند یا حتی کیسه‌های آب‌میوه‌ی فشردنی استفاده کنید.

آبرسانی به بدنتان را فراموش نکنید. می توانید دوچرخه‌ خود را به دو محفظه قمقمه مجهز کنید. یک قمقمه را با آب و دیگری را با مخلوط پودر الکترولیت و آب پر کنید. مایعات به اندازه‌ی چیزهای دیگری که در دوچرخه سواری مصرف می‌کنید، مهم هستند (البته اگر مهم‌تر از آنها نباشند)!

حتی در زمانیکه تشنه نیستید، مایعات بنوشید، چون اگر تا زمانیکه تشنه شوید صبر کنید، دچار کم آبی می‌شوید! و اگر در پاهایتان احساس گرفتگی کردید، نشانه‌ی آن است که شما به الکترولیت‌ها یا نمک بیشتری نیاز دارید.

مطالعه بیشتر : در طول تمرینات دوچرخه سواری چه بخوریم؟

شما نمی‌دانید که چطور پنچری دوچرخه را بگیرید

لازم نیست برای اینکه سوار یک دوچرخه شوید، مانند یک تعمیرکار با قطعات دوچرخه آشنایی داشته باشید. در واقع، اکثر دوچرخه‌سواران اینگونه نیستند. اما مهم است که بدانید چطور یک لاستیک پنچر را تعمیر کنید، مخصوصا اگر بطور انفرادی دوچرخه سواری می‌کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *