انگیزه ی دوچرخه سواری

دوچرخه سواری همیشه هم مفرح نیست. گاهی با خطراتی در دوچرخه سواری مواجه می شویم اما خیلی از لحظه ها دوچرخه سواری آخرین چیزی است که شما می خواهید انجام دهید.
اما حقیقتاً هر وقت از دوچرخه سواری بر می گردید به ندرت می گویید ” ای کاش امروز نرفته بودم” و 99 در صد احساس بهتری دارید.
پس چگونه است که از جای گرم و نرم خود بیرون می پرید و سوار زین دوچرخه می شوید؛ کدام جذاب تر است؟

از دوچرخه سواری هدف داشته باشد

اگر هدفی از دوچرخه سواری خود ندارید بروید و هدف خود را پیدا کنید. مجبور نیستید که حتماً در مسابقه دوچرخه سواری شرکت کنید. هدف شما می تواند به سادگی رسیدن به سلامت و تناسب باشد شاید از دوچرخه سواری خود برای کاهش وزن استفاده کنید.
آنچه قابل اطمینان است این است که هر کس دلیلی برای دوچرخه سواری خود دارد و یادآوری هدفتان به شکل منظم در اجرای آن فعالیت به شما کمک می کند.
اگر شخصیتی رقابتی دارید بسیاری از مسابقات و فعالیتهای دوچرخه سواری وجود دارد که از بین آنها می توانید انتخاب کنید و هیچ چیز مانند یک رویداد بزرگ به شما انگیزه برای راندن دوچرخه تان نمی دهد.
مسابقات دوچرخه سواری محلی شهر خود را پیدا کنید و لیستی از آن تهیه کنید یکی را انتخاب کنید و در آن ثبت نام کنید. به شکل ناخودآگاه بیشتر احساس دوچرخه سوار بودن خواهید کرد.

حتما بخوانید:   کمک فنر در دوچرخه های کوهستان

از زمان های خود بیشترین استفاده را ببرید

“من وقت ندارم”؛

این یکی از بهانه هایی است که اغلب می شنوم و من هم با استفاده از آن احساس گناه می کنم. به هر حال چیزی که من در طول سالها یاد گرفتم این است که انجام کاری بهتر از انجام ندادن آن است. پس شما ممکن است برای 3 ساعت دوچرخه سواری قبل از کار روزانه وقتی نداشته باشید اما تنها یک ساعت زمان هم می تواند برایتان مفید باشد.
با 15 دقیقه گرم کردن بدنتان شروع کنید به تدریج هنگام دوچرخه سواری آهنگ و سرعت حرکت خود را افزایش دهید و آن را به 35 دقیقه برسانید و برای 10 دقیقه پایانی فقط آرام پدال بزنید.
اگر تنها یک ساعت وقت برای دوچرخه سواری دارید زمان خود را محاسبه کنید نه اینکه بیرون بروید و یک ساعت بی هدف دوچرخه سواری کنید هر دقیقه خود را با هدف مشخص دوچرخه سواری کنید. این به این معنی نیست که هر دقیقه را به سختی و دردناکی پدال بزنید بلکه برای این است که 60 دقیقه مفید دوچرخه سواری کرده باشید.

با دوستانتان دوچرخه سواری کنید

قبلاً من سر ساعت 5 صبح هر سه شنبه در هوای تاریک و سرد پاییز با یکی از دوستانم قرار دوچرخه سواری گذاشته بودم و 9 بار از 10 باری که قرار گذاشتیم، پیام داد که نمی تواند سرقرار بیاید و من خوشحال از به هم خوردن قرار در رختخواب گرم می خوابیدم؛ دقیقاًمثل کاری که دوستم می کرد.
سرسختی و ممانعت هریک از ما از فرستادن اون پیام می توانست ما رو به گوشه تاریک و سرد خیابان بکشاند اما چیزی که جالب بود هر سه شنبه ساعت 8 صبح توافقی بود که بین ما صورت گرفت و هیچ کدام هیچ پیامی برای لغو برنامه نمی فرستادیم.

حتما بخوانید:   آلیاژهای دوچرخه

مربی داشته باشید

با داشتن یک نیروی سوم در تنظیم برنامه تمرینی یک ساختار مناسب در رژیم آموزشی به شما می دهد. یک مربی خوب باید یک برنامه خاص به شما ارائه دهد که تعهدات زمانی، توانایی و اهداف شما را هم دربر بگیرد. هیچ چیز بهتر از این نیست که کارهای خود را به شکل منظم گزارش دهید تا تمرکز خود را حفظ کنید و به شکل مداوم شما را بر روی دوچرخه نگه دارد طوری که تا به حال چنین تجربه ای را نداشته اید.

عادتهای خلاقانه داشته باشید

بارها نصیحتهایی می شنوید که هیچ وقت شما را بهتر یا متمرکزتر نمی کند. اما کاری که می توان انجام داد این است که جز عادتهای شما شود. به شکل هفتگی دوچرخه سواری کنید و متعهد به انجام آن شوید.
مسیری را که دوست دارید برای دوچرخه سواری انتخاب کنید. به عنوان مسیر استاندارد خود برای دستیابی به آنچه می خواهید، از آن استفاده کنید مسیر یک تپه را انتخاب کنید و به طور منظم از آن بالا بروید و به زمانبندی از آغاز تا پایان مسیر دوچرخه سواری خود توجه کنید. هنگامی که یک روال مناسب برای خود پیدا کردید شاهد پیشرفت در فیتنس خود خواهید بود تنها کمی به خودتان فشار بیاورید.

حتما بخوانید:   کمک فنر در دوچرخه های کوهستان

از پشت بام همه را به دوچرخه سواری دعوت کنید

برنامه دوچرخه سواری خود را به هرکسی که فکر می کنید بگویید. هر چه قدر به آدمهای بیشتری بگویید امکان کنار گذاشتن برنامه دوچرخه سواری تان کمتر می شود و واقعیت این است که شما با این کار بیانیه ای صادر می کنید و موقعیتی می سازید که یک توجه مثبت را در ذهن شما به وجود می آورد.
اگر هم همه این انگیزه ها از بین رفت و کارساز نبود می توانید هر وقت دوست دارید دوچرخه سواری کنید و لذت ببرید و هیچ استرسی هم راجع به خودانگیختگی خود نداشته باشید و در حداقل ترین شرایط موجود می توان گفت که شما هنوز هم دوچرخه سوار هستید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *