برای ریکاوری بعد از دوچرخه سواری چه بخوریم؟

دوچرخه سواری فشار زیادی بر روی بدن شما وارد می آورد.بعد از یک دوچرخه سواری طولانی و شدید بدن شما نیاز دارد که دوباره سوختگیری کند .قبل از اینکه شیرجه بروید و چیزی بخورید بهتر است بدانید که هر غذای خاص چه تاثیری بر روی بازیابی انرژی بدنتان دارد. البته در مطالب قبلی کراس چرخ در مورد تغذیه ی یک دوچرخه سوار حرفه ای صحبت کرده ایم ولی اینجا دیگر تغذیه ی همه ی کسانی که دوچرخه سواری می کنند را در نظر داریم.

ریکاوری انرژی

دوچرخه سواری، گلیکوژن ذخیره شده در عضله هایتان را بیرون می کشد.گلیکوژن سوخت مصرفی بدن در دوچرخه سواری است. croscycle cyclist recoveryبعد از دوچرخه سواری باید بلافاصله ویتامین هایی مانند کربوهیدرات و پروتئین را برای بازسازی گلیکوژن را به بدنتان برسانید.

شیر کاکائو

یخچال شما ممکن است شامل یکی از مواد غذایی مهم در بازیابی انرژی باشد. شیر کاکائو به نسبت4 به 1 کربوهیدرات و پروتئین دارد. یکی از فواید شیر کاکائو وجود دانه های قندی در آن است. قند ساده  و قند های دیگر  باعث به وجود آمدن سریع انرژی می شوند. همچنین یک لیوان شیرکاکائو از ارزانترین نوشیدنی های لازم برای بعد از ورزش است.

حتما بخوانید:   قبل از دوچرخه سواری چی بخوریم؟

برنج سفید و سینه ی مرغ

یک بشقاب برنج سفید به همراه سینه ی مرغ گریل یا پخته شده بسیاری از ویتامین های لازم برای بازیابی انرژی را به بدن می رساند. برنج سفید crosscycle white rice chicken cyclist foodدر فهرست کربوهیدرات ها جای می گیرد. بعد از دوچرخه سواری بدن شما نیاز دارد که سریعتر کربوهیدرات دریافت کند.سینه ی مرغ گریل یا پخته شده هم پروتئین را به بدن می رساند.

پروتئین وِی در اسموتی میوه

اسموتی میوه که به آن پودر پروتئین وِی اضافه شده یک انتخاب دیگر برای ریکاوری انرژی است. اسموتی میوه ی شما شامل موز،چند لایه مانگو،ماست و عسل و پودر پروتئین وی ، بهترین مخلوط کربوهیدرات و پروتئین است.

 اگر این پست برایتان مفید بوده است آنرا با دوستان دوچرخه سوار خود به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *