بررسی دوچرخه SCULTURA 6000 DISC از نگاه دوچرخه سواران جاده انگلستان (RCUK)

دوچرخه جاده SCULTURA 6000 DISC در انگلستان از سری دوچرخه های مورد توجه RCUK 100 است که از داغ ترین محصولات سال ۲۰۱۷ است. بعد  از ساخت دوچرخه فوق سبک SCULTURA 9000 که در سال ۲۰۱۶ ساخته شد، امسال نوبت به درخشش SCULTURA 6000 DISC است.

RCUK 100 تنها آخرین دوچرخه از سری دوچرخه های جاده  در دنیا را نشان نمی دهد، تیم مریدا یک سطح قابل قبولی را در تست این دوچرخه در نظر گرفته و آن را اجرا کرده است که نظرات آن درباره دوچرخه جاده SCULTURA 6000 DISC بسیار جالب توجه بوده است.

دوچرخه جاده SCULTURA 6000 DISC

از سری  دوچرخه های SCULTURA DISC در سال ۲۰۱۶ در مسابقات RouBaix پاریس رونمایی شد که البته دوچرخه سواران تیم Lamper در هفته قبل از آن ، از دوچرخه استفاده کرده بودند.البته بعد از آن استفاده از ترمز های دیسکی ممنوع شد ،اما تیم مریدا به استفاده از آن ادامه داد و با دوچرخه جدید خود در این زمستان ما را شگفت زده کرد.

حتما بخوانید:   از فروشنده های دوچرخه چه بپرسیم ؟ (قیمت واقعی دوچرخه شما چند است)

به جز دوچرخه SCULTURA 6000 DISC ما نسخه تیمی از این دوچرخه نداریم چون دوچرخه های 6000 در حال حاضر با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب تر برای دوچرخه سواران موجود است و کیفیت بالایی را برای مسابقات داراست.

فریم دوچرخه  جاده SCULTURA 6000 DISC

در حالی که اساس فریم نسخه تیمی دوچرخه ،فریم ۹۰۰ گرمی CF4 برای Scultura Disc است،با یک هندسه تهاجمی تر مخصوص به دوچرخه سواران فوق حرفه ای با ۹۰۰ گرم وزن است ؛ Scultura 6000 با شاسی CF2 دارای وزن کمتری از ۱۰۰۰گرم است که برای ترمز دیسکی سبک است. این دوچرخه حالت تهاجمی کمتری داردو برای دوچرخه سواری در تمام طول روز و ورزش ،بسیار مناسب است.

Goupset در این دوچرخه بر اساس Shimano Ultegra ساخته شده است. حقیقت اینکه در این دوچرخه ترمز rim پیدا نمی کنید این است که پل ترمز از لبه آن جدا شده تا جا برای تایر های ۲۸ سانتی متری باز باشد. بالاترین پتانسیل های موجود برای راحتی در این فریم ارائه شده است.

حتما بخوانید:   MERIDA ONE SIXTY 7000

شما در این دوچرخه خلاقیت های نوآورانه ای را در جزئیات ترمز ها خواهید دید. همچنین خنک کننده های موجود در دیسک ترمز عقب با کاهش حرارت ترمز در سرپایینی های طولانی بسیار مفید و ضروری بوده است در حالی که شما بیشتر از ترمز جلو استفاده می کنید این کار عادلانه ای به نظر نمیرسد.

این دوچرخه با چرخ های Fulcrum Racing Expert  که با تایر های ۲۵ میلی متری Continental Grand Sport Race تجهیز شده است، ساخته شده شده است. همچنین ما از طرفداران میله زین ۲۷/۲ میلیمتری مریدا و زین Prologo Kappa 3 هستیم که به راحتی ارتعاشات و لرزش های زمبن را به خود جذب می کند. استفاده از ترمز دیسکی در این دوچرخه ثابت کرد  که نه تنها تلفی ترمز دیسکی با دوچرخه جاده غیر ممکن نیست ، بلکه بر کارکرد و جذابیت سواری آن نیز می افزاید.