تغذیه یک دوچرخه سوار حرفه ای

در فصل مسابقات دوچرخه سواری مخصوصا مسابقاتی مثل “تور دو فرانس” ، دوچرخه سواران مجبور نیستند زیاد راجع به غذایی که می خورند فکر کنند. چون در این مسابقات یک تیم آشپزی حرفه ای برایشان برنامه غذایی تنظیم می کنند و غذا می پزند.

اما در فصل استراحت همه چیز با خود دوچرخه سوار است. همانطور که نوع تمرینات ورزشی در فصل استراحت اهمیت دارد ،تغذیه دوچرخه سواران بنابر نوع رشته ای که در آن دوچرخه سواری می کنند، متفاوت است. مثلا ما در رشته سرعت ، از کافئین و تاثیر آن بر دوچرخه سواری قبل از شروع تمرین یا مسابقه صحبت می کنیم؛ اما به طور کلی تغذیه یک دوچرخه سوار حرفه ای را قبل و بعد از دوچرخه سواری و نیز در طول زمان دوچرخه سواری بررسی کردیم که آن را در کراس چرخ با شما به اشتراک می گذاریم.

قبل از دوچرخه سواری چه بخوریم؟

“بلغور جو دو سر با تعداد با تعداد انگشت شماری ازبادام یا گردو همراه با چند قاشق چای خوری شیره برای وجود آهن و طعم دار شدن به همراه کشمش و میوه های خشک”

حتما بخوانید:   چند نکته برای دوچرخه سواری در ماه رمضان

متخصصان می گویند این یک وعده غذایی عالی با مقدار بسیار بالایی کربوهیدرات است. همانطور که می دانید کربوهیدرات ها ، سوخت مناسب برای دوچرخه سواران است.پس از وعده های بسیار مهم برای دوچرخه سواران حرفه ای محسوب می شود. اما بسته به اینکه از چه مقدار آجیل استفاده شود، می تواند مقدار پروتئین آن را کم و زیاد کند. برای جبران می توانید بلغور جو دو سر را به جای آب در شیر بپزید.

هنگام دوچرخه سواری چه غذایی بخوریم؟

“ساندویچ های کوچک به همراه کیک مافین،گوشت،تخم مرغ آبپز و پنیر چدار” .

متخصصان معتقدند که پروتئین و چربی موجود در تخم مرغ و پنیر اشتهای دوچرخه سوار را در طول دوچرخه سواری حفظ می کند. اما کربوهیدرات که سوخت عالی برای یک دوچرخه سوار حرفه ای محسوب می شود، می تواند بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. استفاده ار نان شیرمال به جای کیک مافین نیز انرژی بیشتری را برای دوچرخه سوار به همراه دارد.

همبرگر با نان باگت به همراه گوجه و روغن زیتون نیز بسیار انرژی زاست.این غذای قابل حمل یک مثال بی بدیل برای کربوهیدرات است که با هضم آسان به همراه پروتئین و چربی سالم ،انرژی پایداری را به وجود می آورد. البته ژامبون شور نیز به دلیل داشتن سدیم می تواند آب بدن را که از طریق تعریق از دست رفته به بدن باز  گرداند.

حتما بخوانید:   برای ریکاوری بعد از دوچرخه سواری چه بخوریم؟

 بعد از یک دوچرخه سواری طولانی چه بخوریم؟

بعد از پایان دوچرخه سواری بهترین و البته حرفه ای ترین وعده غذایی که می توانید داشته باشید شامل : “سیب زمینی شیرین، کلم، کلم بروکلی، چغندر پخته و تخم مرغ به شکل خاگینه و مرغ سرخ شده در روغن زیتون به همراه شیر نارگیل” می شود.

این  وعده غذایی کامل ، مملو از مواد مغذی است که برای سلامت دوچرخه سوار حرفه ای مناسب می باشد. خانم های دوچرخه سوار که به آهن بیشتری در بدن خود نیاز دارند، به جای مرغ یا تخم مرغ باید از گوشت گاو استفاده کنند.

یک غذای کامل بعد از یک مسابقه دوچرخه سواری

اینکه یک دوچرخه سوار حرفه ای بعد از انجام مسابقه چه غذایی را می خورد از اهمیت بالایی برخوردار است. “پاستا یا ماکارانی یا برنج همراه با روغن زیتون و پنیر پارمسان” ؛می تواند یک وعده  مقوی برای دوچرخه سواران حرفه ای باشد. چون برنج و پاستا یک منبع غنی کربوهیدرات است؛ اما یک دوچرخه سوار بعد از مسابقه برای بازیابی عضلات خود (ریکاوری) احتیاج به پروتئین بیشتری دارد.

حتما بخوانید:   در طول تمرینات دوچرخه سواری چه بخوریم؟

پس اضافه کردن گوشت بوقلمون یا گاو می تواند برای ریکاوری دوچرخه سوار بسیار موثر باشد. برای عطر و طعم بهتر هم می تواند از سس گوجه فرنگی و پنیر پارمسان استفاده کند.

حرفه ای بودن در دوچرخه سواری در یک شب به دست نمی آید ،بلکه سبک خاصی را در زندگی شما به وجود می آورد که همه جنبه های روزمره زندگی را تغییر خواهد داد . در کراس چرخ می توانید یک دوچرخه سوار حرفه ای شویدو زندگی از نوعی دیگر را تجربه کنید.

اگر این پست هم برایتان مفید بوده است می توانید آن را با سایر دوستان دوچرخه سوارتان به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *