تمرین های مخصوص دوچرخه ی کوهستان

دوچرخه سواران حرفه ای تمرینات ورزشی مخصوص به خود را دارند. که به شکل کلی اما با جزئیات راجع به آن صحبت کردیم. اما اگر شما از علاقه مندان به  رشته دوچرخه سواری کوهستان هستید می دانید که دوچرخه کوهستان، دوچرخه ای است که مخصوص مسیرهای آفرود ساخته شده است و تمرین های ورزشی مخصوصی برای این رشته از دوچرخه سواری وجود دارد که به شرح زیر هستند:

تمرین ایروبیک

همانطور که در مطالب قبل کراس چرخ راجع به عضلاتی که در هنگام دوچرخه سواری به کار گرفته می شوند گفتیم، دوچرخه سواری ماهیچه های چهارسر و ماهیچه های سرینی شما را تقویت می کند، مانند یک تمرین ایروبیک، دوچرخه سواری فشار خون شما را پایین می آورد و میزان کلسترول بد خون را کاهش می دهد. برای بزرگسالان حداقل 150 دقیقه در هفته تمرین ایروبیک معمولی یا 75 دقیقه تمرین ایروبیکی شدید توصیه می شود.

تمرین قدرتی

ایروبیک قدرت شما را بالا می برد تا بتوانید مدت زمان طولانی تری ورزش کنید. اگر در دوچرخه سواری کوهستان مبتدی هستید، با سرعتی ثابت به مدت 30 دقیقه در اکثر روزهای هفته دوچرخه سواری کنید. همانطور که قدرت شما افزایش پیدا کرد برای مدت طولانی تری در هر جلسه دوچرخه سواری کنید. زمان دوچرخه سواری کوهستان خود را در هر جلسه 5 دقیقه افزایش دهید تا جایی که به یک ساعت در روز برسید و 5 بار در هفته دوچرخه سواری کنید.

حتما بخوانید:   دوچرخه سواری غیر رقابتیMERIDA powered Changhua Classic 100

آماده سازی عضله ها

دوچرخه سواری کوهستان بر روی مسیرهای شیبدار به شما این فرصت را می دهد که عضله های پایتان را قوی کنید. یک نمایشگر ضربان قلب بگیرید و آنرا روی ضربان قلبی تنظیم کنید که در محدوده ی سوزاندن چربی است. در حدود 60 تا 70% حداکثر ضربان قلبتان. سعی کنید که سرعتتان را هنگام بالا رفتن از سراشیبی بعدی عوض کنید. در انتهای سراشیبی به آرامی شروع کنید و با تمام قدرت برای بالا رفتن از سراشیبی بعدی پدال بزنید. برای آماده سازی عضلات بیشتر با دنده ی سنگین بالا بروید.

تمرین سرعت

سرعت خودتان را با تمرین های بازه ای بالا ببرید. دوچرخه سواری را با سرعتی ثابت شروع کنید. بعد از 5 دقیقه سریعتر پدال بزنید برای 30 ثانیه و بعد از اینکه با بیشترین سرعتتان پدال زدید، سرعتتان را به آرامی پایین بیاورید تا به سرعت ابتداییتان برسد و 3 دقیقه با همان سرعت ثابت پدال بزنید. این روش را 30 تا 60 دقیقه تکرار کنید.

حتما بخوانید:   خرید دوچرخه مناسب

اگر این پست برایتان مفید بوده است آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *