دوچرخه سواران حرفه ای چگونه وزن کم میکنند؟

خیلی از دوچرخه سواران حرفه ای میزان چربی و کالری مصرفیشان را می شمارند تا فقط همان میزان سوختی را که برای عملکرد مناسب در تمرین و مسابقه به آن نیاز دارند دریافت کنند.یک نمونه ی بارز آن خوردن صبحانه ی متعادل و  با انرژی آن تا ناهار تمرین کردن و سپس خوردن یک وعده ی غذایی زودهنگام،به عنوان یک الگوی روزانه است.

بردلی ویگینز یکی از دوچرخه سوارانی است که الگوی کاهش وزنش در همه جا منتشر شده است. ویگینز،بر خلاف الگوی گفته شده قبل از صبحانه خیلی سخت تمرین میکرد تا متابولیسم  خود را برای آن روز بالا ببرد. همچنین از خوردن گلوتن برای 2 ماه خودداری کرد و کاملا از مصرف الکل دوری نمود. روش انتخابی هرچه که باشد، دوچرخه سواران حرفه ای به دنبال کاهش وزن یک شبه نیستند.  تغذیه مناسب، دوچرخه سواری صحیح و تمرینات و ورزش های مخصوص دوچرخه سواران ، فرآیندی است که نتیجه ی چندین ماه تلاش است پس هرگز در مدت زمان کوتاه ، وزن زیادی کم نکنید.

حتما بخوانید:   رونمایی از Scultura، سبک ترین دوچرخه جهان با بدنه ۶۹۰ گرمی

تاثیرات کاهش وزن

در دوچرخه سواری حرفه ای نسبت قدرت به وزن خیلی مهم است مخصوصا برای آنان که میخواهند به خوبی از جایی بالا بروند یا در تورهای بزرگ دوچرخه سواری برنده شوند. هرگونه اضافه وزنی مانند چربی بدن میتواند سرعت آنان را پایین بیاورد.داشتن ماهیچه های اضافی در نیم تنه ی بالایی نیز، بالا رفتن را برای آنها سخت تر می کند.

دوچرخه سواری خود یک ورزش محسوب می شود و به تنهایی باعث کاهش وزن سریع می شود؛ اطلاع از ماهیچه هایی که در دوچرخه سواری درگیر می شوند می تواند در هدفی که دنبال می کنید کمک کند.

وقتی که مرز بردن و باختن در رتبه های اول بسیار باریک است؛دوچرخه سواران حرفه ای باید همه ی جوانب و سود و زیان ها را در نظر بگیرند. درحالیکه ماهیچه های اضافی در بالا تنه ی دوچرخه سواران وزن اضافی محسوب میشود ولی در بقیه ی ورزشها امری اساسی است.

پس اگر شما به همان میزان که دوچرخه سواری را دوست دارید،میخواهید بدوید،شنا کنید یا در ورزشهای گروهی شرکت کنید،تنها با کاهش حجم ماهیچه ها وزن کم نکنید، وگرنه شاهد پایین آمدن عملکردتان خواهید بود. همچنین اگر خیلی وزن کم کنید، سلامت شما تحت تاثیر قرار میگیرد. وزن کم کردن نیازمند ملاحظه و رسیدگی است و نباید بطور ناگهانی رخ دهد.به یاد داشته باشید که ورزشکاران  برتر مانند ویگینز با چند تا از بهترین دانشمندان دنیا برای به  وجود آوردن این تغییرات همکاری میکنند.

حتما بخوانید:   افزایش قدرت در دوچرخه سواری

چگونه مانند دوچرخه سوار حرفه ای وزن کم کنیم؟

اگر شما به دنبال این هستید که تغییراتی در بدنتان ایجاد کنید، از خودتان بپرسید آیا واقعا آرایش بدن من از رسیدن به اهدافم مرا باز میدارد؟ اگر اضافه وزن دارید نشان دهنده ی تغذیه ی نامناسب است.  پس قبل از اینکه وارد رژیم های بی نتیجه را دنبال کنید، با برنامه تغذیه یک دوچرخه سوار حرفه ای این ضعف را برطرف کنید.

افزایش کمی چربی بدن در زمستان میتواند سالم و خوب باشد در هر صورت بدن و ذهنتان نیاز به استراحت دارند. هرچند اگر به خودتان خیلی فشار آورید باید بعضی جاها به وزن مناسبتان برسید. تغییرات زیاد در وزن بدن تاثیرات منفی میتواند داشته باشد. دوچرخه سواری بدون برنامه و افراطی نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

داشتن برنامه ای کنترل شده برای رسیدن به وزن ایده آل،روشی مناسب است. کم کردن کالری دریافت شده به میزان 500 کیلو کالری در روز میتواند 1-1.5 کیلوگرم در عرض یک هفته از وزن شما بکاهد. میتوانید با دانستن چگالی کالری و منابغ نامغذی(از زیاد به کم) زیر، وزن خود را کم کنید:

  1. الکل
  2. چربی های اشباع شده
  3. شکرها
  4. چربی های دیگر
  5. کربوهیدرات
  6. پروتئین
حتما بخوانید:   دوچرخه های مخصوص مسابقات

هرچه این روند کاهش وزن را آهسته تر طی کنید تاثیر کمتری بر روی تمریناتتان خواهد داشت .البته کم کردن کالری برای مدت زمان طولانی میتواند تمرینات شما را دچار مشکل کند.

این پست را با دوستان دوچرخه سوارتان به اشتراک بگذارید تا آن ها هم به خانواده کراس چرخ بپیوندند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *