دوچرخه سواران مبتدی

دوچرخه سواری یک ورزش کم ضربه ی هوازی است که باعث می شود کالری بسوزانید و عضله های پایتان قوی تر شوند اما رعایت نکات ایمنی و داشتن تجهیزات در این ورزش نیز الزامیست.تا کنون در کراس چرخ در مورد آموزش دوچرخه سواری به کودکان و مدارس دوچرخه سواری صحبت کرده ایم،اکنون پس از یاد گیری نحوه ی دوچرخه سواری زمان آن رسیده که نکاتی جهت راهنمایی برای دوچرخه سواران مبتدی را بیان کنیم.

مقدمه

وقتی که با یک دوچرخه ی جاده  شروع به دوچرخه سواری می کنید این را به خاطر داشته باشید که هر کدامشان با هم فرق دارند و هیچ سایز استانداردی برای دوچرخه ای که کاملا اندازه ی شما باشد، وجود ندارد.اما به شکل تقریبی میتوانید دوچرخه مناسب خود را انتخاب کنید .

با نگاهی به وبلاگ کراس چرخ می توانید از روش های مناسب برای انتخاب دوچرخه و سایر نکات مهم  راجع به دوچرخه سواری مطلع شوید.

حتما بخوانید:   دوچرخه ی برقی : راحتی یک اتومبیل به همراه مزایای یک دوچرخه

وقتی که دوچرخه ای را انتخاب می کنید حتما زمانی را برای امتحان کردن زین و فرمان آن در زوایای مختلف بگذارید.وقتی دارید بطور امتحانی دوچرخه سواری می کنید به هر گونه دردی توجه کنید و اگر احساس راحتی نمی کنید دوچرخه را آنقدر عوض کنید تا ایده آل ترین را پیدا کنید.

تجهیزات دوچرخه سواری

جدا از خود دوچرخه،تجهیزاتی هستند که به شما کمک می کنند سریع تر یا راحت تر دوچرخه سواری کنید.مثلا کفش مخصوص دوچرخه سواری یا لباس. در مورد لباس باید بدانید که هر لباسی که کاملا اندازه ی شما باشد و جلوی دست و پای شما را نگیرد مناسب است البته لباس های مخصوص دوچرخه سواری هم هست.بسیاری از کشورها دوچرخه سواران را الزام به پوشیدن کلاه ایمنی کرده اند.این امر برای مبتدیان یک امر حیاتی است.crosscycle bicycleکلاه ایمنی هم سایز های مختلفی دارد و باید با احتیاط انتخاب شود و البته مشاوران ما در کراس چرخ می توانند شما را در رابطه با تجهیزات دوچرخه از جمله کلاه ایمنی یاری نمایند.

حتما بخوانید:   مهارت های اولیه در دوچرخه سواری (۳)

تمرین دوچرخه سواری

قبل از اینکه به جاده بزنید و برای مدت طولانی دوچرخه سواری کنید،در مسافت های کوتاه برانید تا بر روی دوچرخه ی خود احساس راحتی کنید.وقتی که احساس امنیت کردید شروع به افزایش سرعت و ساختن استقامت کنید.یک سر بالایی را پیدا کنید که بالا رفتن از آن 1 تا 1.5 دقیقه طول بکشد.قبل از بالا رفتن حتما 15 دقیقه گرم کنید و بعد از بالا رفتن به سمت پایین برگردید و به سمت سرازیری پدال بزنید تا پاهایتان ریلکس شوند.

ایمنی دوچرخه

هنگامی که در جاده هستید،ایمنی باید در اولویت شما باشد. به اطرافتان توجه کنید و از حواس 5 گانه تان استفاده کنید مخصوصا از حس شنواییتان.مسیرهایی را انتخاب کنید که ترافیک کمتری دارند و مشابه با ماشین ها که برای عوض کردن مسیرشان از راهنما استفاده می کنند،شما نیز برای مشخص کردن مسیرتان از اشاره ی دستتان استفاده کنید.

اگر این پست برایتان مفید بوده است آنرا با دوستان دوچرخه سوار خود به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *