دوچرخه سواری در بارداری

این یک حقیقت است که ورزش کردن در زمان بارداری شما را متناسب نگه می دارد و شما را برای زایمان آماده نگه می دارد. اگر دوست دارید در هنگام بارداری ، دوچرخه سواری کنید، پس دوچرخه سواری کنید.

قرار نیست که شما یک دوچرخه سوار حرفه ای شوید، ما می خواهیم که از شما حمایت کنیم؛البته اگر دوست دارید که دوچرخه سواری کنید. یکی از کارهایی که زنان فعال انجام می دهند، این است که به محض اینکه متوجه می شوند که باردار هستند به دنبال اطلاعاتی هستند که درباره ی ورزش های دوران بارداری باشد.

دویدن، دوچرخه سواری، شنا و هر ورزشی که انتخاب کنند؛آنها می خواهند بدانند اگر برای سلامتی شان خطرناک نیست آن را انجام دهند. اگر شما دوست دارید به دوچرخه سواری در بارداری خود ادامه دهید،چند نکته وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید. در اینجا به شما کمک می کنیم که بهترین مراقبت را از خود در دوران بارداری انجام دهید و از تغیرات بدن خود و تاثیرات آن بر دوچرخه سواری آگاهی داشته باشید.

مطالعه بیشتر : فواید دوچرخه سواری برای بانوان

چند نکته درباره  دوچرخه سواری در بارداری

  1. با پزشک خود مشورت کنید و اطلاعاتی را راجع به وضعیت دوچرخه سواری تان و اینکه دوست دارید به دوچرخه سواری در زمان بارداری هم ادامه دهید؛دراختیار وی قرار دهید.اگر از نظر پزشکی دلایلی وجود داشت که دوچرخه سواری را برای شما ممنوع می کرد،حتما به آن توصیه عمل کنید و نگران نباشید،چون تنها برای 9 ماه از آن محروم می شوید.
  2. به بدن خود گوش دهید. در زمان بارداری ، شما در حال پرورش دادن یک انسان دیگر در داخل بدن خود هستید ، که واقعا کار سختی است. اگر بدن شما به شما فرمان می دهد که باید آرام پدال بزنید و یا دوچرخه خود را متوقف کنید؛ حتما باید از آن پیروی کنید.
  3. سه ماه اول بارداری،سخت ترین زمان برای شماست.چون بدن شما در حال ساخت جفت جنین است و این فوق العاده برای بدن خسته کننده است. پس آگاه باشید که شما در این دوران به مراتب خسته تر از ماه های گذشته هستید و برنامه ریزی دوچرخه سواری شما باید مطابق با شرایط جسمی شما باشد.
    تلاش برای جلوگیری از سفرهای دشوار و جلسات تمرینی دوچرخه سواری در شب، فرصت داشتن یک صبح پر انرژی تری را به شما می دهد. شما می توانید در سه ماه دوم و سوم ،دوچرخه سواری راحت تری را انجام دهید. اما حتما باید به دستورات پزشک مشاور خود نیز گوش دهید تا ایمنی شما و کودکتان حفظ شود.
  4. احتمالا شنیده اید که ورزش کردن باعث جلوگیری از بروز برخی بیماری هایی صبح گاهی شود. اما این مورد در برخی زمان ها جواب می دهد نه در 12 ماه اول بارداری. پس برای ماه های اول از دوچرخه سواری در صبحگاه جلوگیری کنید تا دچار تنگی نفس و حالت تهوع نشوید. چون نه تنها باعث سرحالی و شادابی شما نمی شود،بلکه ممکن است برایتان خطرناک هم باشد.
  5. اگر شکم شما در سه ماه دوم برآمده تر شد، بهتر است که فرمان دوچرخه خود را بالاتر ببرید تا بدن شما در وضعیت بهتری قرار گیرد.
  6. در برخی موارد همراه با افزایش برآمدگی شکمتان، تعادل شما هم تحت تاثیر قرار می گیرد و این رشد و تغییرات در همگان متفاوت است. در این شرایط باید مراقب تکان های جنین در دوچرخه سواری باشید و اگر آن را احساس نکنید ، حتما باید دست از دوچرخه سواری بردارید.
  7. بدست آوردن وزن اضافی در دوران بارداری امری طبیعی و سالم است، اما وزن اضافی هم می تواند نشستن شما را بر روی زین دوچرخه با درد همراه کند.سعی کنید از لباس های زیر مخصوص و شلوارهای مناسب برای این روزها استفاده کنید.
  8. رحم شما همراه با رشد جنین بزرگتر می شود و این رشد به سایر ا عضای داخلی بدن شما فشار وارد می کند و این سنگینی و فشار ممکن است به دستگاه تنفسی فشار وارد کند و تنفس را دشوار کند. این به این معنا نیست که شما نمی توانید دوچرخه سواری کنید؛اما همیشه قانون طلایی گوش دادن به بدنتان را فراموش نکنید.
  9. از عوارض جانبی و شایع دوران بارداری،تغییرات بدن، درد کمر،دنده ها و درد در ناحیه لگن است. اگر از این دردها رنج می برید و بر روی دوچرخه احساس ناراحتی می کنید،به خودتان استراحت بدهید. یوگا و پیلاتس بارداری می تواند به کاهش درد شما کمک کند. همچنین از فواید ماساژ هم غافل نباشید.
  10. هرجا که دوچرخه سواری برای شما سخت می شود و از آن لذت نمی برید آن را متوقف کنید. شما مجبور نیستید که بر روی دوچرخه در زمان بارداری با خود بجنگید، فقط به این دلیل که سایر دوستانتان دوچرخه سواری می کنند.هر بدنی شرایط خاص خودش را دارد واگر شما زودتر احساس خستگی می کنید،دلیل بر ضعف و ناتوانی شما نیست.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *