دوچرخه سواری در ماه رمضان؛افزایش استقامت بدنی با وجود روزه بودن

کسانی که دوچرخه سواری از برنامه های روزمره آنهاست و یا حتی دوچرخه سواران حرفه ای ، ممکن است هنگام دوچرخه سواری در ماه رمضان با مشکلاتی روبرو شوند و یا از روزه گرفتن و دوچرخه سواری به طور همزمان پرهیز کنند.

نظرتون راجع به شنیدن تجربیات یکی از خانم های دوچرخه سوار در ماه رمضان چیه؟ همراه ما باشید تا ببینیم “شاداب رازک” از چه راهی شور و اشتیاق اش برای دوچرخه سواری در یکی از گرم ترین رمضان ها مدیریت کرده است.

“شاداب رازک” مادر سه فرزند است و به عنوان برگزار کننده تورها و ایونت ها گردشگری در دوبی فعالیت می کند. رازک در سال گذشته یک گروه گردشگری دوچرخه سواری تشکیل داده بود و در این مصاحبه به ما میگه که چگونه با وجود روزه داری، دوچرخه سواری هم می کند.

چگونه خودت را درگیر تشکیل گروه دوچرخه سواری کردی؟

دوچرخه سواری برای من یک راه مقابله با استرس و اندوه ناشی از مرگ مادرم بود.یکی از دوستان ماجراجوی من ،دوچرخه سواری را به عنوان یک تفریح و ورزش به من معرفی کرد که زمینه تشکیل گروه دوچرخه سواری شد.

حتما بخوانید:   آیا دوچرخه سواری برای زانو درد خوب است؟

گروه دوچرخه سواری ما امروز به 140 عضو می رسد که از دوچرخه سواری هر یکشنبه در سواحل دوبی تا دوچرخه سواری گروهی یک ماهه در سواحل ایتالیا، همراه هم هستیم.

برنامه دوچرخه سواری ات در ماه رمضان چه تغییراتی داشت؟

من دید متفاوتی به ماه مبارک رمضان دارم . روزه داری از طلوع آفتاب تا زمان غروب ،وظیفه ساده ای نیست. در روزهای طولانی گرسنگی و تشنگی مثل یک اژدهای غیر قابل تحمل می شود اما با این حال چیزی از میل و اشتیاق من برای دوچرخه سواری کم نمی شود.اولین تغییری که در برنامه من اتفاق می افتد این است که دوچرخه سواری 50 کیلومتری من به بعد از غروب آفتاب موکول می شود؛ یعنی دقیقا بر خلاف روزهای معمول.

این کار نه تنها بدن من را برای روزه داری در روز بعد آماده می کند، بلکه برای من امکان تجربه و لذت بردن از دوچرخه سواری در شب های کویر را نیز فراهم می کند.

چه تغییری در رژیم غذایی ات داشتی؟

اول از همه برای روزه گرفتن در طول روز بعد و از بین بردن تاثیر تشنگی، دوبرابر مقدار عادی آب و الکترولیت همراه خود می برم. برای سحر برنامه غذایی من شامل کربوهیدارت و پروتئین سالم همراه با کره می خورم تا متابولیسم بدنم را بالا ببریم و برای افطار هم عادت هر ساله من این است که خرما، میوه ، فرنی ، همراه با غلات و گوشت می خورم.

حتما بخوانید:   نکاتی برای دوچرخه سواران تازه کار

اینها مواد مغذی هستند که برای بدن هنگام ورزش ضروری است.من سعی می کنم از دوستان دوچرخه سوار هم بخواهم که از پرخوری در افطار جلوگیری کنند، چون می تواند باعث سوزش معده،اسیدی شدن و سوء هاضمه شود.

شما باید غذاهای ساده را به آرامی میل کنید؛مثلا خوردن سالاد ساده همراه با آجیل و میوه همراه با چاشنی ساده برای استارتر وعده غذایی شما عالی است. شما می توانید این استارت را همراه با کینوا، بلغور وسمولینا، همراه با گوشت و مرغ و ماهی و سبزیجات تازه میل کنید.

لباس پوشیدن شما هنگام دوچرخه سواری چه تغییری می کند؟

خوب از آنجایی که سریعا آفتاب سوخته می شوم، ترجیحا از لباس های پوشیده دوچرخه سواری استفاده می کنم. البته پوشیدن لباس هایی مثل تاپ و شلوارک نیز در بسیاری از کشورها رایج است و مردم هم به دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش خانوادگی و تفریحی نگاه می کنند. اما باید به فرهنگ و آداب کشوری که در آن دوچرخه سواری می کنیم احترام بگذاریم.

حتما بخوانید:   انواع دوچرخه و وزن آنها

برخی از مزایای دوچرخه سواری را با توجه به تجربه ای که دارید با ما در میان می گذارید؟

امروزه به دوچرخه سواری، گلف جدید می گویند.دوچرخه سواری در کشوری مانند امارات از ورزش های محبوب است و به همان اندازه که بر تعداد دوچرخه سواران زن و مرد افزوده می شود،اراده من هم برای ادامه دوچرخه سواری بیشتر می شود.

همه ما باید دوچرخه سواری را تجربه کنیم و تفاوتی نمی کند در چه فصلی از سال هستیم.چون فرصتی است برای کشف دنیای پیرامون ما که به سرعت می گذرد و می توانیم دنیای خود را نیز تبدیل به جای بهتری کنیم. وقتی دوچرخه سواری می کنیم،موارد زیر کمترین اتفاقاتی است که برایمان می افتد:

  1. بدن سالم
  2. ذهن فعال
  3. پیشگیری از پیری زودرس
  4. بهبود خلق و خو
  5. افزایش کارایی ذهن و جسم
  6. والبته حداقل هزینه برای دوچرخه سواری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *