دوچرخه سواری در مسابقات (۱)

وقتی به تمام چیزهایی که دوست دارید مانند تمرین شدیدتر، کاهش وزن، بردن یک یا دو مسابقه، توجه به برخی از کارهایی که نباید انجام دهید، می تواند عاقلانه باشد.

در طول سالیان سال، بخش زیادی از حرکات احمقانه ی خود را دیده ایم. متاسفانه بعضی مواقع، بیش از چند مورد از آنها را مرتکب شده ایم. برای کمک به شما در مسیر خوشایند مسابقه، برخی از مواردی را که باید از آنها پرهیز کنید، گردآوری کرده ایم، و پیشنهاداتی برای اینکه به جای آنها چه کار کنید، اضافه نموده ایم.

از این دسته افراد نباشید…

 افرادی که آشغال ها یا چاله های مسیر را نادیده می گیرند

بیرون از اینجا، همه نوع خطری وجود دارد و آنهایی که پشت سرتان قرار دارند را لزوماً نمی توانید ببینید. مثل فردی دوچرخه سواری کنید که دوست دارید پشت سر او رکاب بزنید. اینگونه فرض کنید که فردی که پشت سر شما رکاب می زند، هیچ یک از چیزهای پیش روی شما را نمی بیند، و هنگام مواجهه با هرچیزی که می تواند موجب تصادف یا پنچری شود، کمترین احتیاط را می کند.

افرادی که با بی توجهی در یک مسیر دوچرخه سواری کوهستان یا سایکلوکراس، در حالی خود را گرم می کنند که دیگران در حال مسابقه دادن هستند.
اگر مسئولین مسابقه اجازه ی اینکار را بدهند، گرم کردن در مسیر مشکلی ندارد. اما جمع نکردن حواستان، شما را در مسیر سایر افرادی که مسابقه می دهند، قرار می دهد.
در عوض، زودتر خود را به مسابقه برسانید. با داشتن زمان کافی، می توانید مسیر را به درستی ارزیابی کنید و با یک یا چندبار سواری، بدون خراب کردن مسابقه ی دیگران، بر تمام قسمت های فنی خاص تسلط پیدا کنید.

افرادی که در یک مسابقه، بیش از حد لزوم عجله می کنند

در عوض، یاد بگیرید چگونه مسیر خود را در گوشه ها و در جمع، بهتر انتخاب و حفظ نمایید. اگرچه باید به یاد داشته باشید دوچرخه سوارانی که مهارت زیادی دارند می توانند چاله ها را پیدا کنند و مسیرهایی را انتخاب نمایند که سایر دوچرخه سواران، ممکن است به راحتی نتوانند آنها را پیدا نکنند.

اگر چنین مهارت هایی دارید، پس آنها را مورد استفاده قرار دهید. عجله ی بیش از حد زمانی اتفاق می افتد که شما بدون داشتن مهارت های صحیح از فرصت ها استفاده می کنید، و خود و مسابقه دهندگان اطراف خود را در معرض خطر قرار می دهید.

 افرادی که در تمام مسابقات موجود شرکت می کنند

به یاد داشته باشید، استراحت هم به اندازه ی تمرین و مسابقه دادن اهمیت دارد، و جز در صورتی که از مکمل های تمرینی Eufemiano Fuentes استفاده کنید، در بهترین حالت، بدن شما در هر فصل فقط چند بار می تواند در اوج آمادگی باشد.
در عوض، سه یا چهار مسابقه ای را که می خواهید برای آنها در اوج شرایط جسمانی باشید، انتخاب کنید. از سایر مسابقات به عنوان تمرین استفاده کنید. و از اینکه گاهی اوقات یک آخر هفته را استراحت کنید، نترسید.

حتما بخوانید:   افزایش قدرت در دوچرخه سواری

افرادی که در جلوی دیگران با قدرت پدال می زنند و یک مرتبه میزان سرعت را می کاهند

اگر تصمیم گرفتید تا بر هم گروهی هایتان تأثیر بگذارید، حواستان باشد خودتان تحمل حفظ سرعت و شدت را داشته باشید.
در عوض، ملایم تر و بدون خطا گروه را رهبری کنید. زمانی که پیش گروه هستید، حواستان به سطح انرژی تان باشد، و زمانی که هنوز مقداری انرژی داشتید به پشت گروه بروید.

افرادی که تا صبح مسابقه برای ثبت نام صبر می کنند

در عوض، قبل از صبح مسابقه ترتیب همه ی موارد ممکن را بدهید. ثبت نام آنلاین در وقت صرفه جویی می کند و استرس را کاهش می دهد، و وقت بیشتری برای گرم کردن و صف دستشویی به شما می دهد.

… افرادی که برای یک مسابقه ی تمرینی سه ساعته، بدون آب، غذا، یدک و پول، دیر حاضر می شوند، سپس سعی می کنند به کارگران گرداننده مسابقه دستور دهند.

در عوض، آماده و انعطاف پذیر باشید. از آن افرادی باشید که سر وقت، برای هرچیزی آماده هستند و در مورد تمرین، انعطاف دارند. و برای مواردی که سایر افراد نیز سر وقت حاضر می شوند، کمی چیزهای اضافی با خود بیاورید.

افرادی که یک مسابقه یکسان را بارها و بارها انجام می دهند

و یک بار دیگر تا زمانی که مسیر را با تمام چاله ها مثل کف دست خود بلد باشید و در خواب هم بتوانید در آن دوچرخه سواری کنید.

در عوض، گاهی اقوات دوچرخه ی کربنی Wonderbike خود را در یک مسیر جدید ببرید، شاید حتی یک جاده ی خاکی. روح ماجراجویانه ای که شما را از ابتدا به این ورزش کشانده است، دوباره برانگیزید. علاوه بر بانشاط نگه داشتن خود از نظر ذهنی، تغییر زمین مسابقه نیز برای تمرین شما مناسب خواهد بود.

اینگونه دوچرخه سواری نکنید …

 افرادی که وقتی می توانند حس کنند بیماری ای در راه است، در تمرینات به خود بیشتر سخت می گیرند. سیستم ایمنی شما مثل پاهای شماست اگر خسته باشد، نمی تواند به موقع عمل کند.

در عوض، خودتان را چک کنید. اگر احساس بیماری از گردن به بالاست، همچنان می توانید برای دوچرخه سواری بیرون بروید. اگر مربوط به پایین بدنتان است، استراحت کنید. فراموش نکنید، هرچه مشکل سیستم ایمنی شما بزرگتر باشد، مدت بیشتری زمین گیر می شوید.

دمای بدن  خود را عاقلانه تنظیم نمایید. اینجا لیگ NBA نیست. اگر هوا به قدری خنک است که بتوان گرمکن دست پوشید، برای پوشیدن لباس ورزشی آستین کوتاه معمولی نیز به اندازه کافی خنک است. همچنین، اگر آن قدری گرم باشد که بتوان پیراهن ورزشی بدون آستین پوشید، پس برای نپوشیدن گرمکن دست نیز به اندازه کافی گرم است.

حتما بخوانید:   ساخت یک دوچرخه ترینر در خانه

افرادی که با غذاها یا نوشیدنی های آزمایش نشده مسابقه می دهند

اگر نمی دانید (غذا یا نوشیدنی) چگونه با بدنتان واکنش نشان می دهد، آخرین جایی که می خواهید غذا یا نوشیدنی جدیدی را امتحان کنید، در یک مسابقه است. اگر قرار باشد تنش یا اضطراب را زیاد کند، یا میزان تعرق یا تعداد تنفس شما را تحت تأثیر قرار دهد، باید برای مقابله با مشکل بزرگتری آماده باشید.

اگر یک نوشیدنی انرژی زا را با یک محلول ضعیف تر یا قوی تر از آنچه به آن عادت دارید، ترکیب کنید، می توانید دچار مشکلات سوء هاضمه یا ضربه ی مخوفی شوید.
در عوض، هرچیزی را که پیش از این برای خوردن یا نوشیدن آن در مسابقه برنامه ریزی کرده اید، امتحان کنید.
برای مسابقات تمرینی طولانی و سخت، نوشیدنی ها را همانند آنچه در یک مسابقه ی واقعی می خواهید، با هم ترکیب نمایید. نوشیدنی ها را از ظروف یکسان انتخاب کنید، آنها را همراه با غذاهای مشابه بنوشید، و سعی کنید آنها را با همان سرعت و تحت همان شرایطی که در مسابقه ی واقعی دارید، استفاده نمایید.

ترکیباتی از غذاها را امتحان کنید که می خواهید در یک مسابقه ی واقعی هم از آنها استفاده کنید. تقویت کردن خودتان باید ساده باشد؛ با امتحان کردن جدیدترین غذاهای انرژی زا یا نوشیدنی های معجزه آسا برای اولین بار در یک مسابقه ی مهم، آن را پیچیده نکنید.

افرادی که وسط یک مسابقه ی گروهی، برای برداشتن چیزی در مسیر ترمز می کنند

ممکن است واقعاً به آن سکه ۲۵ سنتی، آن طناب لاستیکی، یا آن پیچ گوشتی که آنجا افتاده است، نیاز داشته باشید، اما قطعاً آن قدری به آن نیاز ندارید که برای داشتن فوری آن، جان سایر افراد را به خطر بیندازید. همین مسئله با افتادن چیزی از جیب شما نیز اتفاق می افتد؛ شکلات انرژی بار یا ژاکت شما همچنان آنجا خواهد بود و اگر چند لحظه صبر کنید، گوشی موبایل تان، آرام تر به زمین برخورد نخواهد کرد.
در عوض، قبل از توقف برای برداشتن چیزی، اجازه دهید همه ی افراد عبور کنند. در بسیاری از موارد، می توانید آن آچار یا چنگک را برای نفر بعدی بگذارید؛ واقعاً به آن نیاز دارید؟ اما اگر مجبور به توقف هستید، اجازه دهید همه عبور کنند، اطراف را برای عبور وسایل نقلیه نگاه کنید، و آنگاه برگردید و آن را بردارید.

افرادی که یواشکی و بی سر و صدا، خود را در جاده یا مسیر دوچرخه سواری، به دوچرخه جلویی میچسبانند

بله، موثرتر است که نزدیک یا چسبیده به دوچرخه ی یک نفر دیگر، رکاب بزنید. همچنین اگر نوشیدنی خود را به حساب فرد دیگری بگذارید، هزینه ی کمتری دارد. اما این بدین معنا نیست که شما باید فقط به صورت سرزده جایی بروید.
در عوض، فقط درخواست کنید. “سلام، ببخشید اشکالی نداره به دوچرخه شما بچسبم؟” برعکس، اگر متوجه شدید توسط فرد ناشناسی مورد سوء استفاده قرار گرفتید، با متخلف مودبانه رفتار کنید. «اشکالی نداره، اما باید بدونید اکثر دوچرخه سوارها از غریبه هایی که بدون اجازه این کار رو می کنن، دلخور می شن.»

حتما بخوانید:   کافئین و تاثیر آن بر دوچرخه سواری

افرادی که با وقاحت فریاد می کشند و بعد از پنچر شدن یا مشکل فنی، دوچرخه خود را جلوی کودکان و سایر هواداران پرت می کنند

در عوض، از یک مشکل فنی بی موقع یاد بگیرید که چگونه برای دفعات بعدی آماده باشید. هرچند بهتر است به نگهداری و تعمیر دوچرخه توجه بیشتری داشته باشید، فشار مناسب لاستیک ها را یاد بگیرید، یا زمانی که در تیوب ها از درزگیر استفاده می کنید، بفهمید که چه چیزی اشتباه شده است و چرا و درس ها را قبل از مسابقه ی بعد به کار بگیرید.

 افرادی که تایر عقب خود را بدون قلاب کردن یک انگشت به دور میله ی زین، پاک می کنند

نیاز به داستان دیگری درباره ی پیامدهای غیر قابل اجتناب برای گفتن به نوادگان نداریم. پیش از این چندین مورد داشته ایم.
در عوض، انگشتتان را قلاب کنید. شاید لازم باشد آرنج و شانه را بچرخانید، و این کار خصوصاً در مورد دوچرخه های تک سرنشین، سخت است اما بهتر از این است که در حالیکه دستتان بین میله ی زین و چرخ عقب گیر کرده است، خودتان را نقش بر زمین ببینید.

افرادی که زین خود را بیشتر از چند درجه به بالا یا پایین کج می کنند

گذشته از دست و پا چلفتی بنظر رسیدن، این کار واقعاً نشانگر این است که مشکل دیگری در مورد تناسب دوچرخه (bike fit) شما وجود دارد.
در عوض، اگر راحت نیستید یا مجبورید کارهای احمقانه ای برای دوچرخه خود انجام دهید تا آن را راحت سازید، یک دوچرخه ی حرفه ای متناسب تهیه کنید.

افرادی که کفش هایشان را فراموش می کنند

تمام مزایای فنی آن دوچرخه ی ۵۰۰۰ دلاری، در صورتی که نتوانید پای خود را به پدال ها محکم کنید، فایده زیادی برای شما نخواهد داشت.
در عوض، یک روال پیش از مسابقه برای خود وضع کنید. یک محل مخصوص برای کفش هایتان در ساک دستی تان داشته باشید، و همیشه قبل از رفتن، دو مرتبه ساک را چک کنید.

 ادامه این مطلب را در دوچرخه سواری در مسابقات ۲ دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *