دوچرخه سواری در مسابقات (۲)

در هنگام مسابقات دوچرخه سواری از این دسته افراد نباشید …

افرادی که با یاران تمرینی خود half-wheeling انجام می دهند

 اگر می خواهید به تمرین با دوستان ادامه دهید، مرتباً کارهایی که باعث اذیت و آزار آنها می شود را انجام ندهید. (قرار دادن یکی از چرخ های خود در کنار چرخ مخالف فرد کناری).ا

فراد فقط در مورد یک half-wheeler صبر زیاد دارند. صبر آنها را کم نکنید، مگر اینکه قرار بر یک سواری گروهی رقابتی باشد. در عوض، به برنامه پایبند باشید. اگر سواری برای ریکاوری است، آرام باشید و سخت نگیرید، و اجازه دهید دوستانتان هم همین کار را انجام دهند.

اگر سواری طولانی است، در صورت تمایل، بیشتر بتازید. اگر دوچرخه سواری قدرتی است، با تمام تلاش، اینتروال های خود را انجام دهید، و دوره های استراحت خود را نیز کامل انجام دهید؛ سرعت خود را بر اساس توانایی بدن خودتان قرار دهید، نه توانایی دوستانتان.

 افرادی که درست قبل از شروع، به مسابقه می رسند

در عوض، زودتر حضور پیدا کنید. با زمان کافی به آنجا برسید تا با آرامش ثبت نام کنید، شماره خود را وصل کنید، دوچرخه تان را چک کنید و به طور صحیح گرم کنید.

 افرادی که خود را با مسیرهای طولانی در ابتدای فصل، خسته می کنند

آمادگی زیاد برای مسابقه در فصل مسابقه بسیار خوب است. کار کردن زیاد، و انجام تمرینات قدرتی زیاد و زودهنگام، بدین معناست که انرژی شما به تمام کردن فصل نخواهد رسید.
در عوض، از قوانینِ آزموده و اثبات شده ی دوره بندی پیروی کنید. راحت است که اجازه دهیم در روزهای ابتدایی بهار، پاهایمان جای مغزمان را بگیرند، زمانی که انگیزه ی پاک کردن تار عنکبوت های زمستانی در بیشترین حد خود است.

حتما بخوانید:   چگونه در مسیرهای خاکی دوچرخه سواری کنیم؟

اما بسیاری از افراد پیش از ما، این درس را یاد گرفته اند با اختصاص زمان کافی برای مایل های ابتدایی، فصل خود را به تدریج بسازید. با کلمه ی دوره بندی آشنا نیستید؟ همین الان به اینترنت وصل شده و کتاب The Cyclist’s Training Bible نوشته ی Joe Friel را پیش از اینکه مسابقه ی دیگری انجام دهید، بخرید.

 افرادی که بر سر همسر خود فریاد می کشند

خواه همسرتان در یک ایستگاه تغذیه ی گرم و سوزان در وسط ناکجا آباد ایستاده باشد تا به شما یک بطری بدهد، و خواه فقط صبورانه منتظر شما در خط پایان باشد، مهم این است که او آنجاست. او خدمتکار شما نیست، و شما هم یک دوچرخه سوار حرفه ای نیستید.
در عوض، قدر شناس باشید. حتی اگر در ایستگاه تغذیه، بطری از دست همسرتان بیفتد، یا در محل پارکینگ، حرف های نامفهوم شما در اثر کافئین زیاد را متوجه نمی شود، کمی مراعات کنید. در صورتی که مردم شما را نگاه می کنند این بهترین کار است؛ آنها نگاه می کنند.

 افرادی که از چراغ قرمز عبور می کنند

این کار نه تنها خطرناک است، بلکه خلاف قانون نیز هست. شاید وقتی به تنهایی در حال سواری هستید، بتوانید از آن فرار کنید، اما هیچ چیز ماشین سواران را بیش از این خشمگین نمی کند که ببینند گروهی از دوچرخه سواران، پشت چراغ های راهنمایی از کنارشان عبور می کنند، در حالیکه آنها صبورانه منتظر سبز شدن چراغ هستند.
در عوض، توقف کنید و منتظر بمانید. حتی اگر گروه هم عبور کند، شما با تلاش برای رسیدن به آنها، کمی بیشتر تمرین خواهید کرد.

حتما بخوانید:   ویژگی دوچرخه های مخصوص مسابقات

افرادی که شب قبل از مسابقه، تنظیمات دوچرخه را دستکاری می کنند

دسته های دوچرخه شل می شوند، عوض کردن دنده مشکل پیدا می کند، میله ی زین سُر می خورد … اینها فقط چند مورد از پیامدهای احتمالی است که می تواند در هنگام مسابقه، بعد از یک جلسه ی مکانیکی دیر وقت در شب قبل از مسابقه، بروز کند.
در عوض، قبل از موعد مقرر، دوچرخه ی خود را به خوبی وارسی کنید. برای اینکه مطمئن شوید همه چیز مرتب است، تا شب قبل از مسابقه منتظر نمانید. تعمیر و نگهداری دوچرخه را بخش منظمی از برنامه ی هفتگی خود قرار دهید. با این کار، بیشتر کارها جزئی می شوند، و در هنگام مسابقه ی بزرگ، در وضعیت مضحکِ بدترین حالت ممکن قرار نمی گیرید.

 افرادی که برای رقابت جو بودن در مسابقات، مردم را می رنجانند

ما پول دادیم تا این شماره ها رو نصب کنیم آقا. آروم باشید، چرا نیستید؟ آقا.
در عوض، کمی مراعات کنید. حس شوخ طبعی، ادب و ایمنی خود را در مسابقات به یاد داشته باشید. در نهایت این فقط یک مسابقه است. اما راستش را بخواهید، یک مسابقه ی دوچرخه سواری ناجور است! بیاید خوش بگذرانیم. مسابقه بدهیم. به همین دلیل است که یک خط پایان رسم کرده اند.

 افرادی که یک دوچرخه سواری گروهی پر شور را، با وحشت زده کردن کودکان و عابرین در مسیرهای چند کاربره، به پایان می رسانند

در عوض، از چند مایل انتهایی برای سرد کردن استفاده کنید. از چند دقیقه دوچرخه سواری آرام، در حالیکه چیزهای ناخوشایند و آلوده را از ماهیچه های خود بیرون می ریزید، لذت ببرید. با افرادِ در مسیر، همانند انسان رفتار کنید، نه موانع. از مسیر برای نشان دادن ورزش خود (و تیم، باشگاه، جنس، و … خود) استفاده کنید.

حتما بخوانید:   دوچرخه های مخصوص مسابقات

افرادی که شماره را مثل یک چتر نجات وصل می کنند

در مسیر مسابقه، چه مسابقه ی جاده ای و چه تایم تریل، این یک مانع آیرودینامیک و موجب آسیب بوده و به ضرر عملکرد شماست. هرچند، در هر مسابقه ای زشت است.
در عوض، آن را مثل افراد حرفه ای به شکل تخت وصل کنید. با هشت سنجاق ایمنی شروع کنید و لباس ورزشی خود را روی زمین پهن کنید. از بالای شماره شروع کنید، شماره و پارچه را کنار هم نگه دارید، سپس سنجاق را از داخل چین خوردگی عبور دهید. با این روش، سنجاق، لباس را صاف نگه می دارد چون دوبار از داخل کاغذ و پارچه عبور می کند. به همین ترتیب مابقی سنجاق ها را نیز به دور لبه های شماره متصل نمایید. لباس را به تن کنید، و در جاهایی که لازم است، برای تخت نگه داشتن شماره، مجدداً از سنجاق استفاده کنید.

 افرادی که در جلوی گروه، کارهای بی موقع انجام می دهند

منتظر نباشید به جلوی گروه پیشگام برسید تا بینی خود را فین کنید، گرمکن های دست خود را دربیاورید، با کشیدن کابل دنده ی خود ایجاد مزاحمت کنید، از جیب عقب خود غذا بیرون بیاورید … متوجه مطلب شدید.
در عوض، مثل یک کاپیتانِ کشتیِ خوبِ گروه سوارکاران جاده ای رفتار کنید. سرعت خود را یکنواخت و صف را روان نگه دارید. بقیه را از شن، شیشه، و دیگر کثیفی ها مطلع کنید. به آن مسائل دیگر، زمانی رسیدگی کنید که پشت سر بقیه هستید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *