دوچرخه سواری وتاثیرات آن بر افراد

اِشغال فضای کمتر

۲۰ دوچرخه پارک شده تنها فضای یک ماشین پارک شده را اشغال می کند. تنها پنج در صد از موادی که برای ساخت یک اتومبیل استفاده می شود، در ساخت یک دوچرخه مورد استفاده قرار می گیرد، در صورتی که درصد آلودگی دوچرخه صفر است.

دوچرخه ها واقعا موثر هستند. شما سه برابر سرعت راه رفتن خود حرکت می کنید،درصورتی که همان انرژی را مصرف می کنید.

جلوگیری از آلودگی هوا

شما فکر می کنید که دوچرخه سواران نسبت به کسانی که سوار تاکسی یا سایروسایل نقلیه می شوند ، بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار دارید؟‌ اینگونه نیست. چون تحقیقات نشان می دهد دوچرخه سواران در معرض آلودگی کمتری نسبت به سایر افراد قرار دارند.

کاهش وزن با نشستن بر روی زین دوچرخه

اگر از افراد مختلف بپرسید به شما خواهند گفت که بهترین راه برای کاهش وزن،  از پایین تنه است.شاید دویدن منجر به کاهش وزن شود، اما اگر شما پایین تنه بزرگی داشته باشید. با ضربه هایی که هنگام دویدن به زمین وارد می کنید ،نیمی از انرژی خود را مصرف خواهید کرد. در صورتی که همین مقدار انرژی در دوچرخه سواری شما را زودتر به نتیجه می رساند.

حتما بخوانید:   چند نکته برای دوچرخه سواری در ماه رمضان

بهبود در ورزش های مختلف

چه بخواهید در تناسب اندام بمانید و یا اینکه بخواهید در تنیس بهبود داشته باشید، یکی از بهترین راه ها شروع دوچرخه سواری است. انجام یک ورزش استقامتی هوازی به عنوان مکمل هر ورزشی مثل فوتبال ، تنیس و … می تواند در بهبود عملکرد فرد تاثیر بالایی داشته باشد.

افزایش خلاقیت

نویسندگان، بازیگران ، هنرمندان ،مدیران ارشد و سایر افراد برای کاهش تنش های ذهنی و حل مسائل ذهنی خود دوچرخه سواری می کنند. تنها ۲۵ دقیقه ورزش هوازی در طول روز منجر به افزایش روحیه و تفکر خلاقانه در افراد می شود. افزایش تنفی بر سطح سلول های خاکستری و  تنفس عمیق منجر به فضای فکری باز تر و خلاقانه تر در افراد می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *