دوچرخه سواری و باید و نبایدهای آن

دوچرخه سواری ورزشی محبوب بین همه ی اقشار جامعه است. بیشتر مردم از دوچرخه برای تفریح، رفتن به محل کار یا یک ورزش استفاده می کنند. دوچرخه سواری  به بالا بردن سطح فیتنس قلبی-عروقی و افزایش سلامت بدن کمک می کند.

همچنین ورزشی کم خطر و آسان برای شروع است. دوچرخه سواری با اینکه برای بیشتر افراد قابل دسترسی است اما باید بتوانید از پس جوانب منفی آن هم برآیید، منتظر یک روز آفتابی بنشینید و مواظب خطراتی که در جاده کمین کرده اند باشید. دوچرخه سواری می تواند قسمت مهمی از فیتنس شما باشد ولی نباید تنها ورزشی باشد که انجام می دهید.

دوچرخه سواری

بیشتر افراد از بچگیدوچرخه سواری را یاد می گیرند. حتی اگر سال ها دوچرخه سواری نکرده باشید، حافظه ی ماهیچه ها این امکان را به شما می دهد که بتوانید راحت ، سوار دوچرخه شوید و دوچرخه سواری کنید.

یک جنبه ی منفی دوچرخه سواری هزینه ی آن است و اگر بخواهید دوچرخه ای نو بخرید باید خودتان را برای هزینه اش آماده کنید. کلاه ایمنی و دنده ها هم بر روی قیمت دوچرخه تأثیر می گذارند. دوچرخه سواری همچنین به آب و هوا بستگی دارد. هوای سرد، بارانی، برفی و یخبندان معمولاً بیشتر دوچرخه سواران را خانه نشین می کند.

حتما بخوانید:   تاثیرات روحی دوچرخه سواری برای کودکان

راحتی

می توانید با افراد خانواده به آسانی و  آرامی دوچرخه سواری کنید یا اینکه دوچرخه سواری سخت و رقابتی با دوستانتان داشته باشید. افرادی که مشکل مفصلی یا اضافه وزن دارند معمولاً دوچرخه سواری را به دیگر ورزش های قلبی-عروقی ترجیح می دهند.

سلامتی

متخصصان 150 دقیقه تمرین کاردیو معمولی یا 75 دقیقه تمرین کاردیو شدید را برای سلامت بیشتر بدن توصیه می کنند. دوچرخه سواری بر روی سطح صاف یک تمرین معمولی محسوب می شود در حالیکه دوچرخه سواری در سربالایی یک تمرین شدتی است. تمرینات مقاومتی را با دوچرخه سواری همراه کنید تا آن دسته از فعالیت هایی را که بدنتان به آن ها نیاز دارد را به آن برسانید، چرا که دوچرخه سواری به تنهایی کافی نیست.

ایمنی

دوچرخه سواری شما را در محیط بیرون از خانه قرار می دهد که باعث افزایش انرژی مثبت در شما می شود، اما همچنین باعث افزایش خطر برای دوچرخه سوار می شود. وقتی شما در خیابان دوچرخه سواری می کنید امکان برخوردتان با اتومبیل ها افزایش می یابد. برای ایمنی بیشتر در دوچرخه سواری باید از همه ی قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنید. همچنین دوچرخه سواری در هوای آلوده زیان آور است پس اگر در محیطی آلوده زندگی می کنید قبل از رفتن به دوچرخه سواری وضعیت آلودگی هوا را چک کنید.

حتما بخوانید:   کاهش خطر ریسک قلبی با دوچرخه سواری منظم

در اینستاگرام همراه ما باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *