دوچرخه سواری و جادوی سلامتی

خواب راحت

دوچرخه سواری در صبح زود ممکن است در ابتدا برای شما بی فایده به نظر بیاید، اما به هنگام شب در کیفیت خواب شما تاثیر به سزایی خواهد داشت. طبق تحقیقات انجام شده بر روی کسانی که از بی خوابی شبانه رنج می برده اند، از آنان خواسته شده تا روزی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری کنند. نتیجه ای که حاصل شد این بود که، زمان به خواب رفتن این افراد به نصف کاهش یافته و یک ساعت بر مدت زمان خواب آنها افزوده شده است.

اکسیر جوانی

دوچرخه سواری مداوم می تواند پوست را از اشعه های مضر UV که از نشانه های پیری است محافظت کند. فعالیت بدنی مداوم مانند دوچرخه سواری به گردش خون منظم و تولید کلاژن در بدن منجر می شود که از مواد جلوگیری کننده در برابر پیری است. این مواد به کاهش و ترمیم چین و چروک پوست می انجامد و منجر به جوان سازی پوست می شود.

حتما بخوانید:   دوچرخه MERIDA SCULTURA DISC 400 برنده تست ‘De Telegraaf’

افزایش قدرت مغز

دوست دارید که ماده خاکستری مغز خود را افزایش دهید؟ پس پدال بزنید. تحقیقات نشان می دهد که ۵ در صد بهبود در ورزش های هوازی منجر به بهبود ۱۵ درصدی سلامت روانی افراد می شود.

دلیل این فکت علمی این است که دوچرخه سواری منجر به ساخت سلول های جدیدی مغزی می شود که بعد از ۳۰ سالگی رشد و ساخت آن در بدن متوقف می شود.

افزایش طول عمر

تحقیقات برروی افراد مختلف نشان می دهد که تنها سه جلسه ۴۵ دقیقه ای دوچرخه سواری در طول هفته افراد را از نظر بیولوژیکی ۹ سال جوان تر می کند. کسانی که ورزش می کنند، به طور طبیعی، به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ، دیابت نوع دو ، انواع سرطان ، فشار خون بالا و چاقی در خود کمک می کنند.

بهبود قلب

دوچرخه سواری به شکل منظم ،خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.حملات قلبی در طی سال می تواند سلامت بسیاری از مردم را تهدید کند. به همین دلیل دوچرخه سواری در طول هفته می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا نصف سایر افراد کاهش دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *