دوچرخه سواری و ریکاوری

زمانی که در دوچرخه سواری به سطح حرفه ای می رسید دیگر کسی شما را به این کار مجبور نمی کند. سخت ترین چالش این است که بتوانید متوجه شوید چه زمانی احتیاج به یک روز استراحت دارید و یا اینکه نیاز به دوچرخه سواری سبک دارید. باید بتوانید به برنامه خود پای بند باشید.

یاد بگیرید که تعادل خود را حفظ کنید

به بدن خود گوش دهید و این به نظر من کار سختی است. این نوع از ریکاوری هوشمند به شما کمک می کند که ذهن و جسم خود را بازیابی کنید.پس آماده می شوید که دوچرخه سواری بعدی خود را مدیریت کنید.

گاهی اوقات فکر می کنیم که ریکاوری یعنی اینکه دوچرخه سواری در آن روز را کنار بگذاریم واستراحت کنیم. اما در واقع ریکاوری شما به این معناست که ورزش های سبک را انجام دهید.

مثلا می توانید برای صرف صبحانه تا رستوران مورد علاقه خود دوچرخه سواری کنید. در خیابان قدم بزنید. برای دقایقی یوگا کار کنید و حتما مجبور نیستید که سوار بردوچرخه خود شوید.

حتما بخوانید:  دوچرخه سواری و حقایق جالب آن

مطالعه بیشتر: برای ریکاوری بعد از دوچرخه سواری چه بخوریم؟

یک مربی داشته باشید

خیلی از دوچرخه سواران _ مبتدی تا حرفه ای _ مربیانی را استخدام می کنند تا دوباره تمرینات و فنون را به آنها آموزش دهد. اما گاهی اوقات مهمترین کار یک مربی این است که ورزشکار را از هل دادن به سمت تمرینات سخت بازدارد.

بعد از یک روز مسابقه سخت باید بتوان همه چیز را در تعادل قرار داد. اگر مسابقه بدی را پشت سر گذاشته باشیم،شاید احساس خستگی شدید کنیم ، اما تنها چیزی که به آن نیاز داریم آموزش بیشتر است. یک تیم پشتیبان خوب و مربی که می دند در این مواقع باید چه کاری کرد و این نکته حائز اهمیتی است.

یا سخت تمرین کن یا به خانه برگرد

نادیده گرفتن برنامه های آموزشی و تمرینات کار ساده ای نیست، اما گاهی برخی چیزها جزو حقوق شماست. گاهی اوقات بدن آمادگی آنچه که انجام می دهید را ندارد. برای مثال سوار دوچرخه شده اید و رکاب می زنید اما ضربان قلبتان بالا نمی آید؛ در این زمان ها باید به بدن اجازه بدهید که ریکاوری داشته باشد. با تمرینات سبک شروع کنید و بعد بر شدت تمرینات خود بیافزایید.

حتما بخوانید:  محاسبه ارتفاع زین دوچرخه

 با ما در اینستاگرام همراه باشید.