فواید دوچرخه سواری برای بانوان

سلامتی، تفریح و لمس حس رهایی؛ این ها تمام چیزهایی است که می توان راجع به  دوچرخه سواری گفت .  ورزشی بدون الزام و تعهد،حق عضویت و یا حتی شهریه ماهانه  . پس از لحظات گرانبهای خود لذت ببرید و زندگی خود را لبریز از انرژی و نشاط کنید.

یک ورزش مفید برای داشتن جنبش و تحرک

تحقیقات نشان  می دهد یکی از عوارض یائسگی  زودرس بانوان ، مواجه شدن با بیماری های انسداد شرائن است ، که موجب افزایش اختلال گردش خون به شکل دوره ای می شود که  البته قابل جبران است. دوچرخه سواری  گردش خون را در رگ ها بهبود می بخشد و کمک زیادی به جلوگیری  از این نوع  بیماری ها می کند.

بهبود درد های کمر و مشکلات ستون فقرات

دوچرخه سواری برای خانم هایی که دچار کمر درد های ناشی از طرز ایستادن غلط  و یا وزن بسیار بالا می باشند ورزشی بسیار مفید است. اگرچه دو چرخه سواری  بیشتر بر روی تقویت  ماهیچه ها و پاها تمرکز میکند ؛ اما می تواند  بر روی  قسمت های بالای بدن ،  مخصوصاً شانه ها و نیز قسمت گودی کمر نیز تاثیرگذار باشد.این مورد در هنگام پدال زدن در زمین ناهموار بسیار قابل لمس و مشهود است.

حتما بخوانید:   حقایقی جالب درباره دوچرخه سواری (۲)

دوچرخه سواری در دوران بارداری

تحقیقات اخیر نشان داده است که دوچرخه سواری یکی از مفیدترین ورزش ها در دوران بارداری است. حاملگی عوارضی چون کمردرد،بدن درد، سفتی مفاصل و… را به همراه دارد؛ که با دوچرخه سواری منظم می توان این عوارض را کاهش داد. دوچرخه سواری می تواند خطر ابتلا به فشار خون، افسردگی و دیابت را در این دوران کاهش دهد؛ و نیز باعث استحکام و قوی تر شدن مفاصل و غضروف ها و ستون فقرات می شود و استقامت بدن را افزایش می دهد.
از نکات بسیار مهم دوچرخه سواری در دوران بارداری مفید بودن آن در جریان دردهای زایمان و وضع حمل مادر است.thG84DSYWI

دوچرخه سواری و فواید آن در آمادگی جسمانی قلبــی – عروقـی

دوچرخه سواری ازورزش های قلبی –عروقی محسوب می شود.چون ماهیچه های قلب را قوی می کند.گردش خون را بهبود می بخشد و باعث کاهش چربی خون می شود.

یک فعالیت مفید با کمترین تماس یا برخورد

تا حالا برای شما پیش آمده که به خاطر آسیب ها و صدمات احتمالی ، از انجام یک ورزش و یا تمرینات بدنی منصرف شوید؟
دوچرخه سواری یک فعالیت بدنی هوازی با کمترین میزان برخورد و آسیب است. این ورزش حقیقتا یک فعالیت بدون تماس است که ضربان قلب را افزایش میدهد و گردش اکسیژن در خون را تحریک میکند .

حتما بخوانید:   دوچرخه سواری کنید

پس ورزشی است که در آن نیازی به گلاویز شدن ، فشار و هل دادن و یا دویدن دنبال یک توپ نیست و از همه مهمتر اینکه ورزش سخت و پر مشقتی نیست .فرقی نمیکند بخواهید با دوچرخه سواری به محل کار خود بروید یا برای تفریح آنرا برانید ؛ درهرصورت شما در آسودگی و راحتی هستید.

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب

th33AXX6QBکارشناسان معتقدند 15 دقیقه  نور آفتاب کمک شایانی در ساخت و دریافت ویتامین د  که مانع پوکی استخوان میشود,پس برای استخوان ها مفید است. خیلی از ما بدلیل روش های نادرست زندگی از لذت نور آفتاب محروم میشویم .

با تغییر عادات غلط میتوان زندگی خود را از روزمرگی دور کنیم و  شادابی را به زندگیخود باز گردانیم.  تابش نور گرم آفتاب میتواند برای ما یک نعمت بزرگ باشد . پس دریافت ویتامین د بدن خود را بهبود بخشید. دوچرخه خود را برانید و به آفتاب لبخند بزنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *