قبل از دوچرخه سواری چی بخوریم؟

دوچرخه سواری از ورزش های هوازی است که فشار زیادی به ماهیچه ها و سیستم قلبی-عروقی وارد می آورد. مانند همه ی ورزش ها، یک دوچرخه سوار حرفه ای هم باید بداند که چه غذاهایی بخورد و هم از یک برنامه ورزشی مناسب روزانه پیروی کند تا در تمام زمان ها آمادگی جسمی خود را بالا نگه دارد. یک تغذیه ی مناسب که چربی و کربوهیدرات کمی دارد انرژی لازم برای دوچرخه سواری را به شما می دهد. در مطالب قبلی کراس چرخ در مورد اینکه برای ریکاوری بعد از دوچرخه سواری چه بخوریم صحبت کردیم ولی در اینجا در مورد تغذیه ی قبل از دوچرخه سواری با شما صحبت می کنیم.

قدم اول

 کربوهیدرات ها سوخت بدن یک دوچرخه سوار است اما باید از کربوهیدرات های تهیه شده از شکر و آرد مصنوعی دوری کنید.

قدم دوم

بدنتان را با رژیمی از پروتئین و چربی کم انباشته کنید.

قدم سوم

بدنتان را با کربوهیدرات میوه ها و برنج و نان شارژ کنید.

حتما بخوانید:   آمادگی برای مسابقات دوچرخه سواری

چگونه بخورید؟

  1. صبحانه ای متناسب بخورید. خوردن کربوهیدرات و موادی که کالریشان به آرامی می سوزد، شما را برای تمام روز دوچرخه سواری آماده می سازد. مانند: نان تست، موز، مربا، عسل و آبمیوه و …
  2. بدنتان را پر از کربوهیدرات کنید. بدن شما می تواند به اندازه ی 2 ساعت دوچرخه سواری معمولی گلیکوژن ذخیره کند. یک موز بخورید چون کالری، کربوهیدرات و پتاسیم لازم برای بدنتان را دارد. ساندویچ کره ی بادام زمینی هم یک بسته ی انرژی زا است که همانند همه ی بسته های انرژی زای دیگر باید به همراه داشته باشید و هر 35-40 دقیقه بخورید تا بدنتان با کربوهیدرات دوباره شارژ شود.
  3. میزان گلیکوژن بدنتان را بلافاصله بعد از دوچرخه سواری بالا ببرید. این یک امر ضروری در هنگام دوچرخه سواری طولانی مدت است.
  4. دوچرخه سواران کورسی (سرعت) از تأثیر شگفت انگیز قهوه مخصوصاً قبل از تمرین یا مسابقه نباید غافل باشند. برای اطلاع بیشتر نگاهی به کافئین و تأثیر آن بر دوچرخه سواری بیاندازید.
حتما بخوانید:   چند نکته برای دوچرخه سواری در ماه رمضان

اگر این پست برایتان مفید بوده است، آنرا با دوستان دوچرخه سوار خود به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *