نسخه های به روز شده دوچرخه های BIG.NINE , BIG.SEVEN , XC و TRAIL

از سال ۲۰۱۵ مریدا تصمیم گرفت تا دوچرخه های کراس کانتری و تریال خود را دوباره به کار بیاندازد و با تغییرات جزئی دوباه تولید آنها را شروع کرد. آنها در مسابقات

German XC World Cup race in Albstadt از دوچرخه های خود رونمایی کردند.

دوچرخه BIG.NINE دوچرخه ای بود که از بالا تا پایین مورد تغییر و تجدید نظر قرار گرفت. دوچرخه بسیار سبک مسابقات XC که از نظر هندسی در کنترل آن تغییراتی صورت گرفت و این دوچرخه را تکنیکی و فنی تر کرد. در همان زمان دوچرخه ها کاهش وزن یافتند و راحتی بیشتری را برای رضایت و سوار خود به همرا آوردند.

BIG.SEVEN نیز ضرورتا همان مراحل تغییر را پشت سر گذاشت تنها تفاوت این بود که چرخ های کوچک تر ۲۷″ برای دوچرخه سواران کوچکتر طراحی شد. وزن همیشه تمرکز اصلی مریدا در دوچرخه هایش مخصوصا دوچرخه های کربنی XC در مسابقات حرفه ای بوده است.

حتما بخوانید:  بررسی دوچرخه 900 MERIDA Big.Trial

نسخه جدید این دوچرخه با یک فریم سبک برای چرخ های ۲۹er تقریبا به ۹۰۰  گرم می رسد و این ادعایی است که مریدا دارد. سپس برای یک وزن ایده آل تر حدود ۱۰۴ گرم نیز همراه با ملزومات و قطعات دیگر دوچرخه وزن BIG.NINE را به ۸/۵ کیلوگرم می رساند.

مریدا با مواد اولیه کربنی ،بهینه سازی فریم، حذف شانژمان جلو برای تنظیمات خاص ۱X در CF5 carbon hardtails که توسط تیم Multivan در مسابقات مورد استفاده قرار گرفت، منجر به بهبود وزن دوچرخه گردید.

نسخه های ۲۷″ و ۲۹er این دوچرخه در نسخه CF3 سنگین تر و ارزان تر با درجه پایین تر و کربن کم پیشرفته و آلیاژ آلومینیوم سبک در جلو فریم موجود است. برای استفاده از راحتی آخرین نسل دوچرخه ها میتوانید از فریم جدید استفاده کنید که میله زین نازک تر است. وجفت شدن آن با لوله زنجیر کمک کرده تا به سرعت از بخش عمودی براکت به راحتی کنترل و استفاده شود و انعطاف پذیری بالاتری داشته باشد.

حتما بخوانید:  دوچرخه MERIDA BIG.NINE/BIG.seveN XT

در نهایت آنها یک میله زین راحت را که ارتعاشات کمتری را به خود جذب می کند، استفاده کرده اند. طراحی هندسی فریم تغییرات جزئی و مفیدی داشته است. مریدا در دوچرخه های hardtail خود کابل انعطاف پذیر برای سیستم همشمند مسیریابی به اسم ورودی هوشمند قرار داده است. این کار یک راه حل انعطاف پذیر برای تنظیمات مختلف کابل کشی فراهم می کند.

برای آیرودینامیک کردن بیشتر این دوچرخه مریدا تصمیم گرفتند تا از میله پایین شبیه دوچرخه های Scultura استفاده کنند.