نکاتی برای دوچرخه سواری حرفه ای

دوچرخه سواری علاوه بر اینکه جزء محبوب ترین تفریحات در میان اکثر مردم است و همه کم و بیش یک بار در طول عمر خود دوچرخه سواری کرده اند. به حرحال دوچرخه سواری هم مانند هر کار دیگری نیاز به فوت و فن های خاص خود دارد. رعایت نکات خیلی کوچک می تواند از شما یک دوچرخه سوار بهتری بسازد و در حرفه ای بودن به شما کمک کند. پس میتوانید با ما همراه باشید و بهترین خود باشید:

  1. هنگامی که می خواهید از حالت سواری ایستاده به نشستن بر روی زین تغییر حالت دهید، به شکل نا خود آگاه چند سانت هنگام نشستن بر روی زین جلوتر می روید. پس مراقب فاصله خود باشید.
  2. هنگام نگه داشتن دوچرخه ابتدا پای چپ خود را بر روی زمین بگذارید تا از رد زنجیر چرخ برروی ساق پای خود جلوگیری کنید.
  3. به طور معمول متوقف کردن دوچرخه با ترمز جلو سخت تر اما موثرتر از ترمز عقب است. بر روی سطوح نرم ،یک نیش ترمز کوچک می تواند منجر به تصادف شود. پس بهتر این است که برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی از ترمز عقب کمک بگیرید. چون توقف یکباره چرخ عقب امکان کنترل بیشتری را به شما می دهد.
  4. همیشه با آرنج خم شده و شانه و بازوهای آرام  و راحت پدال بزنید. این روش مانع از خستگی و تنش عضلانی می شود.همچنین به شانه های شما این امکان را می دهد که به جای انتقال لرزش ها به سایر اندام ها آنها را جذب کنند.
  5. اگر باد مخالف شروع به وزیدن کرد ، تسلیم نشوید. تنها سرعت خود را کاهش دهید .از دنده راحت تر را انتخاب کنید و توانایی خود برای آرام راندن را به کار برید.
  6. وقتی در یک خط طولی همراه سایرین دوچرخه سواری می کنید، سعی کنید به اندازه طول یک دوچرخه از فرد جلویی فاصله داشته باشید. حفظ فاصله مناسب به شما کمک می کند تا در صورت مشکل به خوبی عکس العمل مورد نیاز را داشته باشید.
  7. گاهی اوقات یک دست خود را رها کنید و آویزان نگه دارید و تکان دهید. این کار جریان خون را افزایش  می دهد و مانع بی حسی در دست ها می شود.
  8. هنگامی که به هر دلیلی با یک دست فرمان را می گیرید، سعی کنید از قسمت بالای آن بگیرید. چون در غیر این صورت فرمان به سمت دیگر سنگین شده و ممکن است تعادل خود را از دست بدهید.
  9. وقتی در ساعاتی از روز هستید که سایه شما بر روی زمین می افتد، فرصت بسیار خوبی است.تا وضعیت نشستن خود را بر روی زین چک کنید. ببینید که آرنجتان خم است، پشتتان صاف است و زانوها هنگام پدال زدن کمی خم می شود.
  10. شاید بعد از چند روز دوچرخه سواری سخت بهترین کار را این بدانید که یک روز کامل دوچرخه سواری نکنید، اما بهترین کار این است که برای ریکاوری کامل بدنتان، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه دوچرخه سواری کنید.تا عملکرد بالاتری داشته باشید.
حتما بخوانید:  دوچرخه MERIDA CYCLOCROSS 600