چرا دوچرخه سواری در داشتن خوابی آرام به شما کمک می کند؟

وقتی زندگی روزمره شما پر می شود از دغدغه های متفاوت، دوچرخه سواری لطفی است که در حق خود انجام می دهید. تحقیقات نشان داده است که کنار گذاشتن عادات دوچرخه سواری، می تواند خوب شبانه شما را سخت تر کند.

در طی تحقیقات ۳۵ ساله دانشگاه جورجیا، عادات سلامت بیش از ۸۰۰۰ زن و مرد، بین سنین ۲۰ تا ۸۵ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .این تحقیقات نشان می دهد که پایین آمدن ۲ درصد سطح فیتنس در آقایان و ۴ درصد در خانم ها، مجوزی برای مشکلات خواب شبانه آنها است.

رادنی دیشمن” دکترای علوم ورزشی و استاد UGA می گوید: “بیشترین کاهش سطح فیتنس قلبی-عروقی در سنین ۴۰ تا ۶۰ سال اتفاق می افتد؛ دقیقا زمانی که مشکلات مربوط به مدت زمان و کیفیت خواب بالا می رود.”

اینکه دقیقا چگونه فعالیت بدنی در داشتن خواب آرام کمک می کند، هنوز مشخص نیست؛اما محققان گمان می کنند که باید رابطه ای جدی بین فعالیت بدنی و مغز وجود داشته باشد.

حتما بخوانید:  چگونه ارتفاع زین منجر به درد زانو می شود؟

فرضیه وی می گوید: “اثر مثبت جریان و گردش سرتونین در بدن که به شکل طبیعی هنگام ورزش و در خواب طولانی رخ می دهد، می تواند دلیل بر موثر بودن فیتنس در داشتن خواب آرام باشد.”

به علاوه ورزش می تواند در کاهش وزن ناشی از بالا رفتن سن که عامل جدی در آرامش خواب شماست، تاثیر گذار باشد.

به هر حال رفع این مسئله ساده است:

فقط کافیست سوار دوچرخه خود بشوید! اینکار برای بسیاری از افراد تحت پژوهش دانشگاه جورجیا که یک برنامه شاد و مفرح ۷۵ دقیقه ای دوچرخه سواری در هفته را دنبال می کردند بسیار موثر بوده است.

با ما در اینستاگرام همراه شوید.