چند نکته مهم برای دوچرخه سواری در تابستان

هیچ جایی بهتر از این نیست که در یک روز آفتابی بر روی دوچرخه خود نشسته باشید و  از پدال زدن در مسیرهای زیبا لذت ببرید. دوچرخه سواری در گرمای تابستان ممکن است جذاب تر از سواری در زمستان تاریک و سرد باشد؛ اما دوچرخه سواری در گرما هم چالش های خود را دارد که مهمترین آن افزایش دمای بدن است.

ما پنج راه ساده را برای مقابله با برخی از مشکلات رایج در هنگام دوچرخه سواری در آب و هوای داغ و گرم به شما پیشنهاد می کنیم:

لباس مناسب

در بازار با طیف وسیعی از لباس های مخصوص دوچرخه سواری با قیمت های مختلف روبرو هستیم و هیچ بهانه ای برای پوشیدن لباس جرسی آستین دار خود در گرمای تابستان ندارید. لباس های با الیاف سبک ، هنگام عرق کردن بدن شما را خنک می کند. لباس های جلو زیپ دار،مخصوص دوچرخه سواری نیز در هنگام تعریق به وسیله نسیمی که هنگام دوچرخه سواری می وزد، موجب خنک شدن بدن می شود.

حتما بخوانید:   ساخت یک دوچرخه ترینر در خانه

دستکش های بدون انگشت در تابستان هنگامی که دستان شما به خاطر گرفتن فرمان عرق می کند،بسیار مناسب است.جوراب های نخی و سبک هنگام دوچرخه سواری در گرما نباید فراموش شود. استفاده از شلوارک های جنس پشم بز کوهی برای دوچرخه سواران مسیرهای طولانی بسیار مناسب است. چون از سوختگی پاها به علت برخورد با زین جلوگیری می کند. عینک آفتابی نیز برای انعکاس نور و دید بهتر باید استفاده شود.

چشمان خود را هنگام دوچرخه سواری به جاده بدوزید

پس از پشت سر گذاشتن برف،یخ، باران و چاله های پر آب در زمستان، تابستان نیز مشکلات و موانع خود را دارد. در روزهای خیلی گرم، آسفالت خیابان ها ذوب می شود و موجب چسبیدن تکه های آسفالت و لغزنده و چسبناک شدن جاده در گرما می شود. این مواد می تواند به لاستیک بچسبد و شن و خاک را به لاستیک جذب کند.

از کرم ضد آفتاب هنگام دوچرخه سواری استفاده کنید

خیلی از دوچرخه سواران رنگ قهوه ای و آفتاب سوخته بدنشان را دوست دارند و آن را نشانه افتخار مید انند. با این حال هنگامی که یک تی شرت می پوشند،خط قهوه ای و سفید بدنشان خنده دار است. آفتاب سوختگی هنگام دوچرخه سواری طولانی، ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. حتما برای نقاط دست و پای خود که برهنه هستند از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. بازوها،پاها ، صورت و پشت گردن خود را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.

حتما بخوانید:   فصل دوچرخه، فصل تابستان، فصل کراس

هنگام صبح و یا بعدازظهر دوچرخه سواری کنید

یکی از راه های مقابله با گرمازدگی در تابستان دوچرخه سواری در زمان هایی است که شدت آفتاب کمتر و هوا خنک تر است. هنگام صبح و یا قبل از غروب،زمان بسیار مناسبی برای شروع یک دوچرخه سواری لذت بخش است.

دوچرخه سواری در صبح و یا شب هم ، مزایا و یا فواید خاص خود را دارد. اگر در شب دوچرخه سواری می کنید، مطمئن شوید که با تاریک شدن هوا، چراغ های دوچرخه شما کار می کند و تجهیزات شما باید برای دوچرخه سواری شبانه کامل باشد.

بعد از دوچرخه سواری، زمانی که به خانه می رسید، به مصرف مایعات توجه خاصی نشان دهید. می توانید یک نوشیدنی خوب برای ریکاوری خود درست کنید و در یخچال خنک نگه دارید تا هنگام بازگشت شما را سرحال کند. حمام نیز بهترین وسیله برای خنک کردن بدن و پایین آمدن حرارت بدن شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *