چه عضلاتی در دوچرخه سواری درگیر می شوند؟

به طور کلی دوچرخه سواری بر عضلات همسترینگ ، چهار سر ران ، گلوتئال و ماهیچه های ساق پا تاثیر می گذارد. همه این عضلات با هم به شما کمک می کنند تا بتوانید با سرعت و یا قدرت مورد نیاز خود پدال بزنید.

چه عضلاتی در دوچرخه سواری درگیر می شوند؟

عضلات چهارسر ران

این عضلات مسئول صاف کردن پا و هل دادن پدال به سمت پایین می باشند.

عضلات گلوتئال

این عضلات در باسن قرار دارند و مسئول هل دادن پدال به سمت جلو و بالا هستند.

عضلات همسترینگ

این عضلات در پشت ران قرار دارند که همراه با ماهیچه های ساق پا در بلند کردن پدال کمک می کنند.

با این حال نوع دوچرخه سواری و رشته ای که در آن پدال می زنید در برخی عضلات تاثیر بیشتری می گذارد. اگر در زمینی که پر از تپه است دوچرخه سواری کنید، عضلات چهار سر انرژی شما را تامین می کنند؛ زمانی که ایستاده دوچرخه سواری می کنید تا از تپه بالا بروید، عضلات گلوتئال شما درگیر می شوند، دوچرخه سواری سرعتی و یا مقابل باد نیز بر تمام عضلات پا تاثیر می گذارد.

حتما بخوانید:   گرفتن لنگی دوچرخه

مطالعه بیشتر : چگونه بدون بوجود آمدن توده عضلانی در پا ، با دوچرخه سواری وزن کم کنیم؟

عضلات پشتیبان

عضلات دیگری جدا از عضلات پا وجود دارند که از عضلات پا حمایت می کنند.بسته به نوع زمین و فرمانی که در دوچرخه سواری استفاده می کنید، عضلات بالاتنه نیز در دوچرخه سواری درگیر می شوند.این اتفاق زمانی می افتد که در حالت ایستاده در حال صعود از یک تپه هستید. در این حالت برای بدست آوردن قدرت بیشتر، به ماهیچه های جلو بازو کمک می گیرید.

در دوچرخه سواری جاده که از فرمان های aerobars  استفاده می کنید، دستها حالت استراحت دارند و عضلات پشت بازو برای حمایت از وزن بدن فعال می شوند. عضلات کم و شکم نیز برای  ثبات برروی دوچرخه تاثیر گذار هستند.

دوچرخه سواری فواید فیزیکی بی شماری دارد و اگر به شکل مداوم و موثر انجام شود به شما در کالری سوزی و از دست دادن چربی ،بهبود سیستم قلبی و تنفسی و قوی شدن عضلات اصلی بدن قوی می شود و با لاغر شدن استقامت بدن نیز بالا می رود.

حتما بخوانید:   دوچرخه دخترانه و تفاوت آن با دوچرخه پسرانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *