چگونه از تفریح دوچرخه سواری در تابستان لذت ببریم؟

فصل تابستان با روزهای طولانی و دنیای متنوع تفریحات و سرگرمی ها و ورزش ها در راه است. حال اینکه شما می خواهید همراه خانواده خود تفریح دوچرخه سواری را انتخاب کنید، خیلی عاقلانه به نظر می رسد که ابتدا بدانید که گرما و رطوبت چگونه در بدن شما تاثیر می گذارد.

یکی از پر طرفدارترین سرگرمی های تابستان بازی دوچرخه سواری همراه با خانواده است؛ هم تفریح است هم ورزش. مخصوصا هنگامی که همراه کودکان خود در تعطیلات تابستان دوچرخه سواری می کنید و یا در پی آموزش دوچرخه سواری به کودک خود هستید.crosscycle summer biking with the family

همراه با کراس چرخ می توانید با آموزش دوچرخه سواری به کودکان ، مرحله به مرحله با آنان همراه شوید و فرزندان خود را با دنیای تفریح و هیجان آشنا کنید. به یاد داشته باشید که دوچرخه مناسب با جنسیت و شرایط جسمانی خود اننتخاب کنید و به تفاوت های دوچرخه زنانه و مردانه توجه داشته باشید تا از آسیب های جسمانی پیشگیری کنید.

حتما بخوانید:   نمایش دوچرخه سواری هیجان انگیز بیز کاودلا با دوچرخه UMF

مشاوران کراس چرخ به شما توصیه می کنند که قبل از شروع دوچرخه سواری خود در کنار خانواده یا دوستان، حتما نکات زیر را در فصل تابستان در نظر بگیرید تا تفریح دوچرخه سواری شما لذت بخش تر شود:

  1. برای دوچرخه سواری در تابستان باید برنامه خود را تنظیم کنید. شما نمی توانید به یک باره در گرمای شدید تابستان دوچرخه سواری کنید. بدن انسان تطبیقی است و به تدریج به شرایط عادت می کند؛ شما نیاز دارید که مکانیسم بدن خود را کم کم در برابر گرما ایمن کنید.
  2. اگر در حین دوچرخه سواری بدنتان احساس ضعف، تنبلی و خواب آلودگی کرد، بدانید که یک جای کار مشکل وجود دارد. تفریح دوچرخه سواری شما نباید موجب آسیب شما شود. پس بایستید و شرایط خود را بازیابی مجدد کنید.
  3. بازی دوچرخه سواری خود را در صبح های تابستان یا اواخر بعداز ظهر انجام دهید. و در مکان های خنک تر که آفتاب کمتری دارد دوچرخه سواری کنید.
  4. یاد بگیرید که چگونه آب بنوشید. لازم نیست که مانند دوچرخه سواران حرفه ای ” تور دو فرانس” برانید و هر 45 دقیقه مقداری آب بنوشید. شما باید هر چند دقیقه جرعه ای از مایعاتی که همراه خود دارید بنوشید.
  5. نوشیدنی های ورزشی و آب همراه شما به سرعت گرم می شود . crosscycle summer cycling پس سعی کنید کمی یخ در آن بریزید یا نوشیدنی های خنک بخرید؛تا به پائین آمدن حرارت بدنتان کمک کند. اما نوشیدنی های خیلی یخ و خنک هم ضرر دارد ؛ چون موجب دل درد دوچرخه سوار می شود.
  6. هر از گاهی صورت و گردن خود را با آب بشویید تا دمای بدنتان کاهش یابد. از کلاه ایمنی دوچرخه مخصوص تابستان و لباس های خنک استفاده کنید تا از گرم شدن بیش از اندازه بدنتان جلوگیری شود.
حتما بخوانید:   درد دست در دوچرخه سواری

با رعایت این نکات و نیز انتخاب یک مکان مناسب و ایمن مانند پیست های دوچرخه سواری در پارک ها و سطح شهر می توانید از دوچرخه سواری و تفریح در کنار دوستان و خانواده خود لذت ببرید و تابستان خاطره انگیزی را بگذرانید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *