چگونه با دوچرخه سواری عضلات پای خود را فرم دهیم؟

شاید تعجب کنید ولی دوچرخه سواری برای لاغری،کمکی به بزرگ کردن عضله های پا نمی کند واین به دلیل کسری مقاومت به وجود آمده توسط خود دوچرخه است. البته مقاومت ناشی از وزن بدنتان،اصطکاک چرخ ها و گرانش زمین کمک می کند تا بتوانید عضله های پایتان را بسازید. در کراس چرخ گفتیم که کدام عضلات هنگام دوچرخه سواری به کار گرفته می شوند؟ و دانستن آن در این تمرینات برای عضله سازی و فرم دهی به پا خیلی مهم است.

قدم اول

در سربالایی دوچرخه سواری کنید تا مجبور باشید بیشتر از عضلات پا استفاده کنید،همانند تردمیل که با شیبدار کردنش می توانید بیشتر عضله های پایتان را بکار گیرید.اگر بصورت نشسته از سربالایی،بالا بروید باعث می شود عضله های سرینی و عضله های عقب رانتان به شما کمک کنند تا وزن بدنتان و وزن دوچرخه را به جلو هدایت کنید.

قدم دوم

هنگام پدال زدن بایستید تا وزن بیشتری روی پاهایتان باشد و مقاومت بالا برود.هنگامیکه ایستاده اید استفاده ی بیشتری از ماهیچه های ساق پا می کنید.انگشتهای پایتان را به سمت پایین نگهدارید و فشار دهید. این تمرین را در سرعت پایین انجام دهید تا در سرعت های بالا بی خطر و ایمن باشد.

حتما بخوانید:   زینب ساسانیان قهرمان دوچرخه سواری استقامتی در گذشت

قدم سوم

هنگام دوچرخه سواری آهسته تر پدال بزنید تا عضله های بیشتری به کار گرفته شوند.آهسته پدال زدن باعث می شود که ماهیچه های شما بیشتر کار انجام دهند تا سیستم چرخی دوچرخه. بهتر است این تمرین را روی سطح صاف یا با شیب بسیار کم انجام دهید.

قدم چهارم

اگر با کراس چرخ همراه بوده باشید به خاطر خواهید داشت که در مورد اینکه چگونه دنده های دوچرخه را عوض کنیم بحث کردیم حالا با توجه به آن مطالب،دنده را سنگین تر کنید تا مقاومت بیشتر شود.هرچه مقاومت بیشتری روی عضلات پا باشد،حالا یا از طرف وزنتان یا از طرف وزن دوچرخه یا گرانش زمین،عضله هایتان بیشتر فشرده می شوند.

قدم پنجم

با حداکثر سرعت پدال بزنید تا عضلات پا را بسازید.دنده ی انتخابی شما باید به اندازه ای سنگین باشد که بتوانید با مقاومتی متعادل،حداکثر سرعتتان را حفظ کنید. تند پدال زدن با دنده ی سبک به شما کمک نمی کند تا عضله سازی کنید. دوچرخه سواری با حداکثر سرعت هم میتواند نشسته باشد و هم ایستاده بعلاوه ترکیبی از این دو می تواند کمک بیشتری به ساختن عضلات پا کند.

حتما بخوانید:   پیشتازی دوچرخه سوار ولز در تودوفرانس ۲۰۱۷

اگر این پست برایتان مفید بوده است،آنرا با دوستان دوچرخه سوار خود به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *