چگونه بدون بوجود آمدن توده عضلانی در پا با دوچرخه سواری ، وزن کم کنیم؟

همگی می دانیم که دوچرخه سواری منجر به کالری سوزی و کاهش وزن می شود و از طرفی نیز ماهیچه های پا را بزرگ می کند. برخی از افراد راحت تر از بقیه عضله سازی می کنند.

مطالعه بیشتر : فواید دوچرخه سواری برای بانوان

دوچرخه سواری به خودی خود یک ورزش هوازی کم خطر است که به سوزاندن چربی بدن کمک می کند. با دوچرخه سواری منظم می توانید پاهای خود را فرم دهید و یا لاغرتر کنید. برای کسانی که استعداد عضله سازی دارند می توانند با به کارگیری تکنیک های صحیح و کاهش مقاومت، به کاهش وزن بدون رسیدن به حجم عضلانی ، دست پیدا کنند.

مرحله اول

ابتدا باید خیابان یا جاده ای را انتخاب کنید که سراشیبی و سربالایی ندارد و صاف وایمن است. اگر دوچرخه خود را روی مقاوت پایین قرار دهید،‌با دوچرخه سواری در چنین مسیری ماهیچه های شما بزرگ نمی شوند.

مرحله دوم

به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با پدال زدن آرام بدن خود را گرم کنید. این کار جریان خون شما را افزایش می دهد و جریان خون را در ماهیچه ها افزایش می دهد و ا افزایش ضربان قلب، بدن برای ورزش کردن آماده می شود.

حتما بخوانید:   دوچرخه سواری و لاغری؛ 8 نکته برای کاهش وزن با دوچرخه سواری

مرحله سوم

در سطح هوازی پدال بزنید و تنفس خود را در این سطح حفظ و کنترل کنید. شما برای از دست دادن کالری باید ضربان قلب خود را به ۶۰ تا ۸۰  درصد حداکثر ضربان قلب خود برسانید. سن خود را از عدد ۲۲۰ کم کنید تا حداکثر ضربان قلب خود را بدست آورید. تا جایی پدال بزنید که بتوانید حرف بزنید ولی نه اینکه به اندازه آواز خواندن نفس داشته باشید.

مرحله چهارم

اگر به مرحله ای رسیدید که حرف زدن برایتان سخت شد،سرعت خود را در پدال زدن کم کنید. چون این به این معنی است که شما از حد هوازی خود فراتر رفتید.

مرحله  پنجم

بدن خود را ۵ تا ۱۰ دقیقه دوچرخه سواری آرام ،‌خنک کنید تا ضربان قلب شما پایین بیاید.

مرحله ششم

یک پای خود را بر روی صندلی یا نیمکت قرار دهید، و خود را به آن تکیه دهید تا بعد از دوچرخه سواری حرکات کششی داشته باشید. از سایر حرکات کشش در انتهای تمرینات خود استفاده کنید.

حتما بخوانید:   نکاتی برای دوچرخه سواری حرفه ای

نکته

در هنگام دوچرخه سواری کلاه ایمنی و شورت مخصوص دوچرخه سواری را فراموش نکنید. انجام حرکات کششی به طور منظم به کشیده شدن عضلات و پاها کمک می کند. سعی کنید در برنامه های روزانه خود حرکات کششی و انعطاف پذیری را حتما بگنجانید.

مطالعه بیشتر : چگونه یک دوچرخه سوار حرفه ای باشیم؟

می توانید در برنامه هفتگی خود پیلاتس را بگنجانید تا به ایجاد یک بدن سالم و با اعتماد به نفس به شما کمک می کند. به تدریج ورزش خود را افزایش دهید تا به اهداف خود برسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *