چگونه دوچرخه سواری به ساخت ماهیچه های پا کمک می کند؟

شما ممکن است که تعجب کنید از اینکه بدانید دوچرخه سواری طولانی مدت تاثیری در افزایش و یا حجم عضلات شما ندارد. چون بدن شما با مقاومتی روبرو نمی شود.

هرگاه مقاومت دوچرخه ناشی از وزن با نیروی جاذبه و تغییر دنده به دنده های بالا  با هم همراه شوند، ماهیچه های ساق پا و دستانتان  شروع به فرم گرفتن می کنند.

مرحله اول

دوچرخه سواری تپه به خاطر مقابله با جاذبه به عضلات شما فشار وارد می کند. مانند افزایش شیب تردمیل که مقاومت را بالا می برد و ماهیچه ها را تقویت می کند و قوی می کند و سایز آن ها را افزایش می دهد. در دوچرخه سواری تپه هم شما همراه با وزن بدن و وزن دوچرخه بر روی عضلات گلوتئال و همسترینگ شما فشار وارد می کند.

مرحله دوم

هنگام  دوچرخه سواری بیاستید و پدال بزنید چون این کار مقاومت بدن شما را بالا می برد و به عضلات همسترینگ و گلوتئال شما فشار بیشتری وارد می کند. این حرکت نسبت به وقتی که در حالت نشسته دوچرخه سواری می کنید ، عضلات متفاوت تری را تحت تاثیر قرار می گیرد. دوچرخه سواری عمدتا بر روی عضلات همسترینگ ،گلوتئال و چهارسر ران تاثیر می گذارد. وقتی شما پاشنه خود را بالا می برید بر روی ساق پای شما تاثیر می گذارد.

حتما بخوانید:   تاثیر دوچرخه سواری بر بدن

مرحله سوم

آهسته پدال زدن ، باعث می شود که بدن شما بیشتر درگیر باشد. این کار همراه با رفتن بر روی شیب خفیف می تواند در شکل گیری عضلات شما نقش بیشتری دارد. در این حالت ، خستکی شما بیشتر می شود.

مرحله چهارم

تغییر جهت دنده ها به دنده های بیشتر ، مقاومت بیشتری را ایجاد می کند.  ماهیچه های شما در مقابله با جاذبه زمین و نیروی پدال و تحمل وزن خود عضلات شما تحت تاثیر قرار می گیرد و ماهیچه ها را دچار استرس می کند که منجر به رشد عضلانی ماهیچه ها می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *