چگونه دوچرخه سواری در تابستان را لذت بخش کنیم؟

فصل تابستان نزدیک است و کم کم به روزهایی می رسیم که آسمان اکثر شهرها آبی و آفتاب سوزان هم خود نمایی می کند. تا حالا به این فکر کردین که چه طور دوچرخه سواری در تابستان را لذت بخش کنید؟

این روزها بهترین فرصت برای اینه که با دوچرخه از خانه بیرون بزنید و از دوچرخه سواری لذت ببرید. اما نکته اینجاست که گرمای هوا  یک چالش بزرگ برای دوچرخه سواری در این فصل است. برای اینکه از تابستان خود و لذت دوچرخه سواری در این فصل  بهره کافی ببرید ،در اینجا نکاتی را برای دوچرخه سواری در تابستان برایتان بازگو می کنیم:

بدن خود را هیدراته نگه دارید

یکی از شرکت های تولید آب معدنی بر روی بسته های خود این شعار را نوشته که:  آب بخورید و یا بمیرید.

واقعیت هم همین است. در روزهای گرم میزان تعریق بدن شما بسیار بالاست . نکته مهم برای جلوگیری از کم آبی بدن این است که آب زیاد بنوشید . مخصوصا زمانی که فعالیتی مانند دوچرخه سواری انجام می دهید و پدال زدن انرژی بیشتری از شما می گیرد.

حتما بخوانید:   لباس مناسب دوچرخه سواری در پاییز

مطالعه بیشتر : تغذیه یک دوچرخه سوار حرفه ای

 برای جلوگیری از کم آبی بدن ،مطمئن شوید که هنگام دوچرخه سواری آب کافی همراه دارید و یا در مسیر مکانی جهت توقف برای نوشیدن آب وجود دارد. شما برای یک دوچرخه سواری معقول با سرعت متوسط نیاز به ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی لیتر آب دارید.

اگر هم می خواهید دوچرخه سواری طولانی را تجربه کنید در آب خود از قرص های الکترولیت و پودر انرژی استفاده کنید .چون با تعریق، شما مقدار زیادی نمک و مواد معدنی بدنتان را از دست می دهید. نوشیدن آب را نه تنها در طول مسیر بلکه حتی بعد از دوچرخه سواری نیز ادامه دهید.

از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید

ما اینجا نمی خواهیم از مزایای لوسیون های ضد آفتاب صحبت کنیم. اما شاید کنار ساحل اولین چیزی که به ذهنتان خطور کند استفاده از لوسیون های ضد آفتاب باشد ؛ ولی در مورد دوچرخه سواری بعید می دانم که به فکر استفاده از ضد آفتاب باشید.

یکی از بالاترین فاکتورها برای دوچرخه سواری این است که از پوست خود هم محافظت کنید. به علاوه پوششی که این لوسیون ها بر روی پوست ایجاد می کنند آب بدن را حفظ می کند. سعی کنید با کف دست تمام قسمت های بدن را با لوسیون ضد آفتاب پوشش دهید مثل صورت دست ها و ماهیچه های پا.

حتما بخوانید:   5 نکته در تمرین مسابقات دوچرخه ی کوهستان

سخت گیری نکنید

هرچه در گرما سخت تر و سریع تر پدال بزنید،بدن شما نیز سخت تر عکس العمل نشان می دهد. پس وقتی در مسابقه نیستید بهتر است از این نوع سواری ها اجتناب کنید. سعی کنید سرعت خود را در اندازه متعادل نگه دارید تا به اندازه مناسب هم انرژی بسوزانید. اگر به شکل متناوب هم در سایه استراحت کنید یا از این مسیرها برانید خیلی بهتر است.

مطالعه بیشتر : دوچرخه سواری در کویر

لباس های مناسب و سبک بپوشید

پوشیدن لباس های مخصوص تکنیکی با ویژگی هایی که دارد و بدن را فشرده نگه می دارد می تواند در تماس با هوا بدنتان را خنک کند. جوراب نازک و کفش های بادی نیز به خنک نگه داشتن پاهایتان کمک می کند.

از تغذیه خود غافل نمانید

در روزهای گرم معمولا اشتها بسیار کم می شود ولی سعی کنید از اسنک های انرژی زا ، آجیل و شکلات های مغزدار در طول دوچرخه سواری خود استفاده کنید و حتما با نوشیدن آب همراه باشد.

حتما بخوانید:   چگونه دوچرخه سواری به ساخت ماهیچه های پا کمک می کند؟

مطالعه بیشتر : کربوهیدرات ها ؛ سوخت مناسب برای دوچرخه سواران

عینک آفتابی خود را فراموش نکنید

دوچرخه سواری در روزهای روشن و آفتابی می تواند برای چشمانتان خسته کننده باشد. همچنین اشعه UV میتواند به چشم ها آسیب برساند. یک عینک مناسب با لنز های تیره از وسایل ضروری برای دوچرخه سواری است.

کلاه ایمنی

نگذارید آفتاب برای مدت طولانی به سر شما بتابد. استفاده از کلاه ایمنی گرمای مستقیم را از سر شما دور می کند.  سوراخ های کلاه مانند تهویه باعث خنک شدن سر می شود.

در ساعات اوج گرما دوچرخه سواری نکنید

یک راه مطمئن برای یک دوچرخه سواری دلپذیر برنامه ریزی برای ساعات خنک روز است . صبح و یا عصر بهترین زمان برای دوچرخه سواری در تابستان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *