چگونه دوچرخه سوار بهتری باشیم؟(۱)

همه ما دوست داریم که تبدیل به یک دوچرخه سوار خوب شویم. البته هر بار که پدال می زنید ، به نوبه خود رو به بهبود و پیشرفت هستید. به هر حال ترفند ها نکاتی وجود دارند که با رعایت آنها می توانید زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید و بهترین خود باشید .

در این پست و پست های بعدی نکاتی را که از تجربیات دوچرخه سواران حرفه ای و مربیان و متخصصان ،جمع آوری کرده ایم را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید در رشته دلخواه خود بهترین باشید.

چگونه بهتر دوچرخه سواری کنیم؟

  1. نکته اول این است که برای جلوگیری از دردهای عضلانی و گرفتگی کتف، قوز نکنید. هر چند دقیقه سر خود را خم کنید تا گرفتگی عضلات گردن را دفع کنید. گاهی هم بهتر است بیاستید و از مناظر اطراف لذت ببرید.
  2. به صورت کشویی بر روی زین عقب و جلو بروید. این کار عضلات شما را فعال می کند و از خستگی آن ها جلوگیری می کند. مخصوصا در زمان هایی که مشغول پدال زدن در سربالایی ها و صعود هستید.
    حرکت به سمت جلو بر عضلات چهارسر و حرکت رو به عقب بر عضلات همسترینگ تاثیر می گذارد.
  3. بالاتنه خود را زیاد حرکت ندهید. اجازه دهید پشت شما در نوسانات جاده مانند یک تکیه گاه محکم برای ماهیچه های شما باشد.
  4. شانه های خود را در پشت محور چرخ قرار دهید . چون افتادن وزن شما به سمت جلو موجب می شود که کنترل دوچرخه سخت باشد و چرخ عقب رو هوا قرار گیرد.
  5. فرمان را ردیف با پاهای خود نگه دارید .این کار باعث می شود که انرژی شما به پدال منتقل شود تا اینکه هدر برود.
  6. اگر در مواجه شدن با مانعی یا گودالی شانسی برای کم کردن سرعت خود ندارید ،به سرعت فرمان را به سمت بالا بکشید. شاید این کار باعث آسیب به چرخ عقب شود اما در هر حال از ضربه شدید به شما جلوگیری می کند.
  7. مراقب باشید هنگام خستگی بر روی زین به روی جلو لیز نخورید. در این مواقع دنده سنگین تر انتخاب کنید و یا بر روی پدال بیاستید کمر و باسن خود را سفت کنید.
  8. در گرفتن دسته فرمان ریلکس و آرام باشید تا در کاهش ارتعاشات و تنش های عضلانی به شما کمک کند.
  9. به شکل دوره ای و در زمان های مختلف پوزیشن دست خود را تغییر دهید و از جاهای مختلف فرمان بگیرید. در سرازیری هایی که سرعت بالا دارید از قسمت خمیده و دسته پایینی فرمان بگیرید. و در سربالایی ها  از دسته بالایی بگیرید و سینه خود را صاف کنید تا بتوانید بهتر نفس بکشید.
  10. عرض فرمان دوچرخه باید با عرض شانه های شما یکی باشد. فرمان پهن تر قفسه سینه شما را باز تر می کند و برای تنفس بهتر است و فرمان کوچکتر حالت آیرودینامیکی به بدن شما می دهد. پس با توجه به نیاز خود باید آن را انتخاب کنید .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *