کاهش وزن با استفاده از دوچرخه (1)

دوچرخه سواری راهی بسیار مناسب برای کاهش وزن بصورت پیوسته است ،همچنین باعث سلامتی و افزایش قدرت بدنی می شود که البته مفرح هم هست. در حالیکه بسیاری از ورزش های مکرر باعث آسیب دیدن مفاصل می شوند، ولی دوچرخه برعکس عمل می کند.از آن جا که یک ورزش کم ضربه است،عضلات ران،زانو و عضلات چهار سر را قوی و محکم می کند و هرچه این عضلات قوی تر باشند،سوزاندن چربی برایتان راحت تر می شود .

پس با دوچرخه سواری کالری بیشتری می سوزانید تا اینکه با ورزشی مثل دویدن بخواهید وزن کم کنید.بعلاوه بدن شما به سوزاندن کالری حتی بعد از دوچرخه سواری و هنگامی که بعد از آن در حمام هستید و یا تلویزیون تماشا می کنید،ادامه می دهد.

حالا که تصمیم گرفتید با استفاده از دوچرخه وزن کم کنید؛ ولی برای شروع چند انتخاب هست که شما باید آن ها را بررسی کنید :

آیا می خواهید تنهایی دوچرخه سواری کنید یا با یک همراه یا یک گروه؟

همه ی این ها می توانند کار ساز باشند فقط لازم است که بفهمید کدام مناسب شماست.

حتما بخوانید:   دوچرخه شهری مناسب

چه زمانی را می خواهید به دوچرخه سواری اختصاص بدهید؟

بهترین راه برای این که دوچرخه سواری را در برنامه ی پر مشغله ی روزانه ی خود جا دهید، این است که در صورت امکان با دوچرخه به محل کار یا تحصیل خود بروید.البته باز هم این تصمیم خودتان است که می خواهید صبح زودتر از خواب بیدار شوید و دوچرخه سواری کنید و بعد به کار های روزانه ی خود برسید،یا اینکه می خواهید پس از انجام کارهای خود در عصر به دوچرخه سواری بپردازید.

آیا آماده اید که در بیرون از خانه دوچرخه سواری کنید یا دوچرخه سواری در خانه را ترجیح می دهید؟

عموما بهتر است که مستقیما به بیرون از خانه بروید و دوچرخه سواری کنید، اما اگر احساس خوبی به این کار ندارید می توانید اوایل در خانه با استفاده از دوچرخه ثابت تمرین کنید.

آیا به مربی نیاز دارید؟

گاهی اوقات گرفتن مربی تنها راهی است که مطمئن شوید به برنامه ی دوچرخه سواری خودتان پایبندید. حتی اگر حالتان خوب نباشد و یا هوا زیاد مناسب دوچرخه سواری نباشد.البته این انتخاب می تواند هزینه ای بالا داشته باشد.اگر مربی نمی خواهید می توانید یک تقویم برای دوچرخه سواری تهیه کنید و روند تمرینات خود را در آن وارد کنید.

حتما بخوانید:   آیا قایقرانی و دوچرخه سواری برای تمرینات کاردیو (قلبی-عروقی) مناسب هستند؟

بهترین روش برای اینکه برنامه ی دوچرخه سواریتان را ادامه بدهید این است که برای خودتان یک هدف در نظر بگیرید. یکی از توصیه هایی که در این مواقع زیاد شنیده می شود این است که در یک مسابقه یا تور دوچرخه سواری که از سطح شما بالا تر است ثبت نام کنید؛ چون زمانی که دیگر ثبت نام کرده اید و هزینه ی آن را پرداخته اید ناچار به تمرین هستید. در ضمن حتما به خانواده یا دوستانتان اطلاع دهید که در یک مسابقه یا تور دوچرخه سواری ثبت نام کرده اید تا آن ها به شما در تمام مدت انگیزه بدهند.

با ما در اینستاگرام همراه شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *