کاهش وزن با دوچرخه سواری(2)

همه ی ما به دنبال بهانه ایم. صبح از خواب بیدار می شوید از پنجره بیرون را نگاه می کنید و می بینید هوا بارانی است و با خود می گویید امروز باید با اتومبیل بروم.ولی اگر واقعا قصد کم کردن وزنتان را دارید دیگر نمی توانید این بهانه ها را بیاورید.چه هوا آفتابی باشد چه بارانی،شما مجبور به پدال زدن هستید.

اگر داشتن انگیزه برایتان آسان نیست و مجبورید هر روز صبح با بی میلی کلید اتومبیل را کنار بگذارید و سوار بر دوچرخه شوید،کراس چرخ چند راه را به شما معرفی می کند که علی رغم سخت بودن می توانند برایتان مفید باشند:

  1. پول نقد به همراه خودتان نبرید،اگر پول نقد به همراه نداشته باشید دیگر نمی توانید پول بلیط اتوبوس را بدهید در نتیجه مجبورید از دوچرخه استفاده کنید.
  2. هرگاه تنبلی کردید و از اتومبیل برای رفتن به بیرون استفاده نمودید،حساب کنید که با این کارتان چقدر پول به هدر داده اید.در حالیکه اگر از دوچرخه استفاده می کردید این پول را برای خود پس انداز می کردید و همچنین وضعیت سلامتی و روانی خود را بهبود می بخشید.
  3. اگر رانندگی شما به دلیل بارندگی بیشتر شده است در حدی که دیگر پس اندازی هم برایتان باقی نمانده است،و اگر کاملا جدی قصد کاهش وزن با دوچرخه خود را دارید،اتومبیل خود را بفروشید و پول آن را پس انداز کنید و تمام شماره های موسسه های اتومبیل کرایه را از گوشی تلفن خود پاک کنید تا به هدفتان برسید.
حتما بخوانید:   چرا دوچرخه سواری در پاییز لذت بخش است؟

آهسته ولی قاطعانه

اگر در اوایل از دوچرخه نتیجه ی مطلوبی را از تلاش هایتان بدست نیاورده اید، مایوس نشوید.کم کردن 0.4 تا 0.8 کیلوگرم در هفته کاملا طبیعی است و نشان می دهد که شما در مسیری سالم و ایمن قرار گرفته اید؛ مهم این است وزنی را که کم می کنید دوباره بدست نیاورید و برای این کار باید به دوچرخه سواری ادامه بدهید.همچنین به خاطر داشته باشید که دوچرخه سواری باعث قوی شدن و ساختن عضلات می شود.پس اگر وزنتان تغییری نکرده است به این معنی نیست که اندام و سلامتیتان تغییری نمی کند.

از دنده ی مناسب استفاده کنید

قبل از اینکه کاهش وزن با دوچرخه را شروع کنید،باید دوچرخه و دنده ی مناسب خودتان را پیدا کنید. برای این کار باید سایز مناسب دوچرخه را انتخاب کنید و سپس باید بدانید که چگونه دنده های دوچرخه را عوض کنید . وقتی شما در حال کم کردن وزن هستید شاید به نظرتان بیاید که باید از لاستیک های نازکتری استفاده کنید و در اینجا دانستن اینکه چه مدل لاستیکی مناسب شماست ،الزامی است.همچنین باید کمی راحتی را به دوچرخه سواری خود اضافه کنید.نمی توانید تصور کنید که لباس راحت چقدر می تواند بر روی دوچرخه سواریتان تاثیر بگذارد!

حتما بخوانید:   شادی بیشتر با دوچرخه سواری

رژیم و تغذیه

البته جای تعجبی ندارد که برای کاهش وزن باید تغییراتی در رژیم غذاییتان ایجاد کنید.تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.اضافه کردن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی باعث می شود که دیرتر احساس گشنگی کنید و متابولیسم بدنتان بالا برود.سعی کنید در 40 دقیقه بعد از بیدار شدن صبحانه ای پر از مواد مغذی و دلچسب،نهاری پر از پروتئین و شام را 30 دقیقه بعد از دوچرخه سواری میل کنید. اگر خوردن شیرینی ها و غذاهای فست فودی را قطع و مصرف آبتان را زیاد و رژیم غذایی سالم داشته باشید،خواهید دید که در طول دوره ی دوچرخه سواری چگونه وزنتان کاهش پیدا می کند.

با ما در اینستاگرام همراه شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *