کدام عضلات هنگام دوچرخه سواری به کار گرفته می شوند؟

یکی از مهمترین مسائلی که هر دوچرخه سوار می خواهد بداند ،این است که هنگام دوچرخه سواری کدام عضلات و ماهیچه ها درگیر می شوند؟ این مسئله حتی برای کسانی که از دوچرخه ثابت استفاده می کنند و یا تنها برای کاهش وزن و چربی سوزی دوچرخه سواری می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضله های پا

عضله های اصلی پا که در دوچرخه سواری به کار گرفته می شوند عبارتند از : عضله های سرینی، ماهیچه های چهار سر، عضلات عقب ران و ماهیچه های ساق پا.

ماهیچه های چهارسر  جزء  پهن ترین ماهیچه ها در جلوی ران است که مسئول مقاوم نگهداشتن پا و فشار دادن پدال به پایین و به سمت جلو راندن دوچرخه است.

عضله های سرینی هم در کفل قرار گرفته اند و مسئول فشار دادن پدال در بالاترین حالت آن هستند.crosscycle muscle shaped

عضلات عقب ران هم با ماهیچه های ساق پا با هم کار می کنند تا پدال را از پایین سطح بالا بیاورند.همه ی این عضله ها بصورت گروهی با هم کار می کنند تا برای شما نیروی لازم برای پدال زدن و ایجاد تعادل را فراهم کنند.

حتما بخوانید:   چگونه درد های عضلانی لگن را در دوچرخه سواری کاهش دهیم؟

مدل دوچرخه ای که سوار می شویدو یا رشته خاص دوچرخه سواریتان، باعث می شود بعضی از این عضله ها بیشتر از سایرین بکار گرفته شوند.اگر زمین دارای گودی باشد، ماهیچه های چهارسر بیشترین کار را انجام می دهند. زمانی که از روی زین بلند می شوید تا از سر بالایی بالا بیایید(دوچرخه سواری کوهستان) ، عضله های سرینی بیشترین کار را انجام می دهند و دوچرخه سواری سرعتی یا دوچرخه سواری در مقابل وزش باد،همه ی عضله ها را بیشتر درگیر میکند.

عضله های تقویت کننده

بقیه ی عضله ها در خارج از محدوده ی پا به عنوان عضله های تقویت کننده در هنگام دوچرخه سواری استفاده می شوند. وابسته به این که در چه زمینی دوچرخه  سواری می کنید،عضله های نیم تنه ی بالاییتان هم در گیر هستند. این زمانی اتفاق می افتد که در سر بالایی می ایستید و پدال می زنید تا بالا بیایید، که باعث می شود عضله های دو سر به کار گرفته شوند. عضله های دو سر قرار گرفته در قسمت بالایی پشت بازو  به عنوان نگهدارنده ی وزن بدنتان به کار گرفته می شود.

حتما بخوانید:   تمرین های مخصوص دوچرخه ی کوهستان

فواید

دوچرخه سواری فواید فیزیکی بسیاری دارد. اگر بطور مداوم و با انرژی کافی انجام شود، به شما کمک میکند تا کالری بسوزانید،چربی بدنتان را کاهش دهید و عملکرد قلبتان بهتر شود.

اگر این پست برایتان مفید بوده است،آن را با دوستان دوچرخه سوار خود به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *