یک دوچرخه سوار حرفه ای باشیم

دوچرخه سواری در کمال سادگی نیاز به رعایت نکات خاصی دارد تا هم شما به عنوان یک دوچرخه سوار امنیت داشته باشید و هم از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنید و از سواری خود بیشترین لذت و بهره را ببرید. در این پست تعدادی از نکات را برایتان بازگو می کنیم:

  1. هر زمان که تایرهای خود را عوض می کنید و از تایر های جدید استفاده می کنید،آن را به عنوان یک کار مهم انجام دهید. همه جای پیچ و مهره ها را چرب کنید تا برخورد آن ها با تایر خوردگی ایجاد نشود.
  2. دو نکته ای که همیشه باید قبل از سواری به آن توجه کرد: باد لاستیک ها و روغن کاری زنجیر چرخ ها
  3. برای جلوگیری از یخ زدگی آب نوشیدنی خود آن را در جیب لباس ورزشی خود بگذارید تا از گرمای بدنتان گرم بماندو در سرما یخ نزند.
  4. بعد از تنظیم زوضعیت زین، ارتفاع فرمان ، طول دسته فرمان  را تنظیم کنید و بعد از سواری بر وسوسه تغییر آن غلبه کنید.
  5. اگر یک وسیله نقلیه از شما عبور کرد و به سرعت به راست پیچید شما مسیر خود را در عرض ادامه دهید.
  6. اگر از درد تاندون رنج می برید ، سعی کنید زین را بالاتر نگه دارید و با سرعت پایین و آرام پدال بزنید.و ببینید که آیا درد کاهش می یابد یا نه.افزایش فاصله بین زین و پدال منطقی به نظر می رسد.گاهی اوقات درد در قسمت مچ پا است و افزایش زین این خم شد و فشار را از مچ پا برمی دارد.
  7. در زمین های شن و ماسه و خاکی برای امنیت بیشتر ، دوچرخه خود را صاف و مستقیم نگه دارید. از ترمز بیش از حد و تکیه بیش از اندازه در حالی که در زمین شل می رانید جلوگیری کنید.
  8. کشش بر روی دوچرخه به کاهش خستگی شما کمک می کند. پای چپ خود را پایین قرار دهید و بکشید و سپس با پای راست این کار را انجام دهید.
  9. مطمئن ترین راه برای  روشنایی چراغ جلو در شب :وجود دو نور در شب لازیم است. یک نور پایین تا با وسعت بالا زمین های جلو و موانع را به خوبی ببینید و دیگری نور بالا برای دید رانندگان دیگر.
  10. اگر با وزن بالای ۲۰ پوند سواری می کنید برای کنترل بهتر دوچرخه ۶۰ درصد از وزن خود را به عقب ، ۳۵ درصد ن را بر روی جلوی سینه و ۵ درصد را بر روی فرمان قرار دهید.
حتما بخوانید:  ایمنی در دوچرخه سواری بچه ها