۵ نکته در تمرین مسابقات دوچرخه ی کوهستان

هرگاه یک دوچرخه سوار کوهستان قصد بالا بردن مهارت خود در دوچرخه سواری کوهستان  را داشته باشد،چند کلید برای رسیدن به هدفش وجود دارد که در پست کراس چرخ به ۵ مورد از این رازها اشاره می کنیم.

روزهای تمرینتان باید براساس مدت زمان مسابقه باشند

راه منطقی این است که تمرین خود را بر اساس طول مسیر مسابقه تنظیم کنید.دوچرخه سوارانی که در مسابقاتی که ۵ ساعت یا بیشتر زمان می برند شرکت می کنند نیاز دارند که چندین روز به مدت طولانی پشت سر هم تمرین کنند.اگر در مسابقه ای شرکت می کنید که کمتر از ۲ ساعت طول می کشد،طولانی ترین تمرینتان باید ۲ تا ۳ ساعت برای ساختن استقامت باشد همچنین در مسابقات کوتاه باید شدت تمرینتان را بالا نگه دارید.

از دوچرخه جاده برای تمرین استقامت ثابت استفاده کنید

دوچرخه سوارانی که تقریبا همه ی تمریناتشان را با دوچرخه کوهستان انجام می دهند معمولا در سواری های استقامتی با سرعت ثابت به مشکل بر می خورند.این موضوع هنگامی بروز می کند که دوچرخه سواران کوهستان در یک گروه دوچرخه سواری جاده (با دوچرخه جاده) ظاهر می شوند ولی نمی توانند پا به پای گروه پیش بروند.این دوچرخه سواران معمولا در انتهای مسابقات دوچرخه کوهستان توقف می کنند چون عادت به یک نوع حرکت دارند و آن هم تمرین شدید و استراحت و تکرار این کار است.همه ی مسابقات دوچرخه کوهستان به توانایی ثابت ماندن و داشتن سرعت بالا در تمام طول مسابقه نیازمندند.

حتما بخوانید:  ورزش های مخصوص دوچرخه سواران حرفه ای 2

اطلاعات بیشتر : تفاوت میان دوچرخه های کوهستان

تمرین را بر اساس مشخصات مسابقه طراحی کنید

مسابقاتی که در زمین اسکی یا کوه های بلند برگزار می شوند معمولا ۲۰ تا ۶۰ دقیقه سربالایی دارند تا به انتهای مسیر برسند.این نوع مسابقات نیازمند عضلات قوی هستند پس اگر قصد شرکت در آن ها را دارید ولی در اطرافتان کوهی نیست، باید تمرینات استقامت عضلانی انجام دهید.این مسابقات نیازمند نیرویی بسیار هستند و به عبارتی سر پایینی ها برای ریکاوری نیستند و باید از آن ها برای بالا رفتن از سربالایی بعدی استفاده کنید.

ارزیابی موانع

اگر هدفتان این است که در کمترین زمان ممکن به خط پایان برسید باید موانع را بر اساس زمانی که می گیرند ارزیابی کنید.یعنی اگر در مسابقه ای موانعی هستند که عبور از آن ها با دوچرخه و به صورت تکنیکی ۶ ساعت زمان می برد،بهتر است آن ها را پیاده طی کنید.خیلی از دوچرخه سواران از این موانع خیلی زیبا و با حرکاتی نمایشی عبور می کنند ولی اگر به این اندازه مهارت ندارید می توانید پیاده از آن قسمت مسیر عبور کنید.

حتما بخوانید:  دوچرخه سواری وتاثیرات آن بر افراد

با تمام قدرت تمرین کنید

دوچرخه سوارانی که شروعی در منطقه ای پر ازدحام که به مسیری باریک ختم می شود،دارند باید ۳۰ تا ۹۰ ثانیه با تمام قدرت پدال بزنند.وقتی وارد فصل مسابقات می شوید از محل مسابقات آگاه باشید تا خودتان را برای مهارت هایی که در آن مسیر نیاز دارید آماده کنید و مطمئن شوید که تمرینات لازم را انجام می دهید.

با داشتن تمرینی متفکرانه می توانید اعتماد به نفس بالایی در روز مسابقه داشته باشید که منجر به نتایجی شگفت انگیز می شود.

با ما در اینستاگرام همراه شوید.